Румунські тролейбуси: міф чи дешевий популізм від Каспрука
Нещодавно через систему «Prozorro» Чернівці за кошти міського бюджету закупили 17 тролейбусів «Skoda».
Зробити це було необхідно, бо тролейбусний парк Чернівців перебуває у критичноному стані і комунальне підприємство «ЧТУ» необхідно було підтримати конкретними діями, аби воно й надалі могло нормально забезпечувати перевезення пасажирів. Саме тому депутати Чернівецької міської ради своїм рішенням на сесії виділили кошти на придбання тролейбусів, і є надія, що найближчим часом усі 17 одиниць транспорту вийдуть на маршрути.
Однак, ця подія змушує нас повернутися у 2014 рік, коли в ейфорії від отримання мерської булави Олексій Каспрук пообіцяв, що вулицями Чернівців курсуватимуть 300 безкоштовних тролейбусів з Бухареста. Мовляв, у рамках оновлення власного тролейбусного парку столиця сусідньої держави готова передати нам свій вживаний громадський транспорт. Окрім цього, мер зі своєю тодішньою заступницею Марією Порчук домовився з Європейським банком реконструкції та розвитку про кредит у 8 мільйонів євро на закупівлю 40 тролейбусів.
Звісно, що більшість чернівчан далеко не у захваті від чергового кредитного ярма, яке їм вдягають на шию. Але по цьому питанню ще можна дискутувати, чи вартує гра свічок.
А от історія з румунськими тролейбусами із казки зі щасливим кінцем почала перетворюватися на погано зрежисований детективний трилер.
Вже у 2015 році, напередодні виборів мера, румунські тролейбуси перший і, скоріш за все, останній раз стали основною «фішкою» його передвиборчої кампанії. Бо з огляду на те, як розвивається ситуація, Каспрук волів би зробити вигляд, що безкоштовних румунських тролейбусів ніколи не існувало.
Спочатку з’ясувалося, що 300 тролейбусів – це, насправді, весь парк Бухаресту, і скільки нам дістанеться з боярського румунського плеча ніхто не знає. Згодом виявилося, що безкоштовний сир буває лише у мишоловці і, як мінімум, за розмитнення тролейбусів доведеться заплатити. Потім у Бухаресті дуже «вчасно» почалися вибори і згортання перемовин Каспрук пояснив тим, що румунам не до нас.
Вибори звершилися у червні, але це жодним чином не зрушило тролейбусну справу з місця.
«Очікуємо формування органів влади Бухаресту і тоді продовжимо процес. Коли очікувати тролейбусів сказати важко. Шанси є», – дещо приречено повідомив Каспрук на брифінгу липні.
І це почало наводити на думку, що в історії з румунськими тролейбусами з самого початку щось було не так. Бо, якщо відкинути обіцянки та піар, на виході не має нічого. Адже, починаючи з 2014 року, з Бухарестом навіть не підписали хоча б якогось нещасного протоколу про наміри.
Нині на дворі маємо кінець листопада і про румунські тролейбуси міський голова згадує все більш неохоче.
«Я мав розмову із Генконсулом Румунії у Чернівцях Елеонорою Молдаван. Невдовзі із представниками румунської діаспори Буковини поїдемо до Бухаресту. Будемо спілкуватися по цьому питанню», – зазначив на своєму вчора ньому брифінгу Олексій Каспрук.
Рятування Каспруком залишків свого іміджу за допомогою консула та діаспори свідчить про те, що примар Бухаресту Габрієла Фіря не сильно хоче мати справи зі своїм чернівецьким колегою. І тут навіть Максим Бурбак, який теж встиг попіаритися на тролейбусній темі, не помічник.
Та Олексій Павлович вже встиг придумати для себе «відмазку» на випадок повного провалу.
За його словами, румуни не зовсім розуміють чому ми просимо у них безкоштовні тролейбуси, якщо маємо кошти їх купувати в інших постачальників.
А не розуміють вони через те, що, насправді, жодних домовленостей між Бухарестом та Чернівцями немає. Бо те, що нам Каспрук видавав за перемовини, були лише дружні посиденьки за келихом чаю з тодішнім мером Бухареста Соріном Опреску, якого у вересні 2015 року затримали за хабар у 25 тисяч євро.
Більше того, коли старого мера Бухареста зняли, а нового ще не обрали, і виглядало так, що процес забуксував, депутати Чернівецької міської ради запропонували Каспруку залучити їх до перемовин по тролейбусах. Та Олексій Павлович побоявся це зробити, бо під час першого ж візиту наших депутатів до Бухаресту з’ясувалося би, що жодних домовленостей про передачу тролейбусів нема, а тому проігнорував пропозиції депутатів
Спостерігаючи як викручується Каспрук, міські обранці Чернівців зрозуміли, що про румунські тролейбуси можна забути, а проблема оновлення троллейбусного парку Чернівців все одно залишається. І саме тому вони прийняли рішення про закупівлю тролейбусів, бо чудово знають ціну обіцянкам Каспрука.
Захар Подкидишев
Коментарі
Балаболити – не мішки носити!)))
Обіцянки-цяцянки…
Їх можна давати не раз. Адже народ завжди хаває і ковтає неймовірні нездійсненні мрії!)))
А там был еще стадион Электронмаш. Эвакуация театра из Маккеевки. Единственное в чем преуспелии вечный ремонт кинотеатра имени Миколайчука. Который неизвестно когда кончится. и кончится ли вообще?
З острахом думаю про кредит КП “Чернівціводоканал”!
Алкоголикам не верить! В кредит не давать!
Фирташ прийдьот- парядак наведьот.
Чічері радять
Треба петицію щоб перенести кабінет мера в .’ Чічері.’
Это далеко не еввропейский мэр,толстый,обрюзгший,пьющий,несдержанный.Тьфу!