Олексій Каспрук: хотів би зважити на одну річ – у міської громади ніколи не було ринку “Добробут”( ексклюзивне інтерв’ю « Чернівці Таймс») (частина.2)
– Скажіть, фракція « Фронту змін» дуже монолітно підтримує « Інвест-альянс»(Добробут) щодо його бізнесових проблем. Чому така монолітність?
– Ми підтримуємо не тільки “Інвест Альянс”, насправді є інші приклади, коли ми вступаємося на захист підприємців, у яких міська влада намагається щось забрати.
– У кого ще, наведіть приклади?
– Наприклад, йдеться і про малі архітектурні форми, коли – одному дають, а другому не дають. А чому?Бо щось не вирішив чи таке інше. Мова про інше. Зараз керівники, очільники, “смотрящі” міста організовують такий інформаційний потік. У них таке формулювання, що ринок “Добробут” треба повернути міській громаді. Хотів би зважити на одну річ: у міської громади ніколи не було ринку “Добробут”.У міської громади була земельна ділянка, заболочена, яку ніяк не використовували, які приватне підприємство викупило у міста за п’ять з лишнім мільйонів гривень — на той час. Тому говорити про те, що місту треба повернути ринок, це некоректно. Це чужий ринок. Якщо піти таким чином, то завтра будь-який чиновник почне лобіювати і тиснути питання про повернення, наприклад, забрати у людини квартиру, яка була приватизована, чи магазин, який колись був приватизований. Міська рада в таких ситуаціях має діяти так, щоб шукати компроміс. Враховуючи, що керує цим ринком депутат від “Фронту змін”, то компроміси ніякі ніхто шукати не збирається. Продовжується тиск, і відповідно ми захищаємо нашого колегу і підприємців, які там працюють, від невизначеності. Найголовніше, не даємо зробити прецедент, що можна в когось щось забрати.
– Мене особисто вразило в цій історії, що підприємці не мають майна на Добробуті, і магазини не їхні. Хоча заплатили вони дуже солідні гроші. У них є угода на право торгувати, яку важко зрозуміти, хто буде гарантувати?
– Чесно кажучи, не знаю юридичних тонкощів щодо цієї угоди, договору. Але я знаю одне, що неодноразово, коли буваю на ринку “Добробут”, я скарг підприємців чи запитань: “Що з нами буде?”, не чув реально. Є укладені договори між адміністрацією, є нотаріально засвідчене право, зобов’язання і таке інше. Тому я не думаю, що в цьому ракурсі можуть бути проблеми. Тим більше ви бачите, яка сила-силенна людей, і досвід показує, що коли підприємців на Калинівському ринку, лише 17 чоловік чи 13, намагалися виселити, був опір. Я не думаю, що проблема в цьому. Проблема зовсім у іншому.
– Після того, як Федорука «пішли», був арештований Іван Ринжук – керівник Калинівського ринку. Ну всі ж знали, що Калинівський – це велике поле зловживань. В незалежності від того, чим закінчиться справа, в цілому люди усвідомлюють, що там відбувалося. Як ви ставитеся до цього. І щоб ви пропонували змінити на Калинівському, як можливий кандидат на посаду мера?
– Калинівський ринок – це було поле для зловживань. І залишається. І нинішній очільник це визнає. Він про це заявив публічно на сесії. Мені важко оцінювати, що там відбувалося раніше, я, чесно кажучи, ніколи не був близьким товаришем Івана Івановича, на відміну від більшості депутатів міської ради, які його звільняли, які зачитували обвинувальні звинувачення і вироки з трибуни. Проблеми були. А хто, що, як наробив – на це є відповідні органи, є суд, нехай він дає свою оцінку.
Мені це часто закидають, що я – людина тієї системи. А для мене тієї системи не існує, я не хочу порівнювати те, що відбувається сьогодні у місті, з тим, що відбувалося у 2010 році, 1991-му чи 1913 році. Це не цікаво.
Мені цікаво як депутатові, який обраний два роки тому, що відбувається у місті сьогодні і що з містом буде завтра – насамперед. Що ж відбувалося тоді, не дуже доброго, на мій погляд, і що відбувається зараз на Калинівському ринку? Згідно з законом України міський голова укладає контракт з керівником будь-якого комунального підприємства. І тоді, і зараз, я переконаний, що основна проблема Калинівського ринку, це відсутність громадського контролю за діяльністю його адміністрації.
Тобто сьогодні пан Сербінчук має контракт з паном Михайлішиним. Тільки йому Сербінчук підзвітний. Реально нема жодної ні спостережної чи наглядової ради, ні якоїсь громадської ради підприємців при адміністрації. І тому, на мій погляд, єдиний правильний шлях – це буде створення саме наглядової чи спостережної ради, яка буде обмежувати директора у якихось певних діях.
Тобто, якісь серйозні рішення, — питання про реконструкцію, виділення коштів, наприклад, понад 100-200 тисяч гривень, керівник ринку має робити винятково за погодженням з цією спостережною радою, в яку мають входити і підприємці, і депутати від різних політичних сил. Тоді це унеможливить будь-які злочини.
-Ви впевнені, що це можна зробити у занодавчому полі України?
– Переконаний, що можна. Якщо не можна юридично закріпити таку наглядову раду чи правління, то можна зробити громадську раду, з якою керівник по положенню буде зобов’язаний це погоджувати чи ставити до відома.
– Призначення директора комунального підприємства безпосередньо очільником міста прописане українським законодавством?
– Так. Закон України зобов’язує, це було не лише при Федоруку, і при Павлюку, і при самому заснуванні Калинівського ринку.
Розмовляв Сергій Воронцов
Залишити відповідь