Хто покине Ратушу? Кадрові перспективи 2019 року

14.01.2019

ратуша чернівціНа туманному горизонті кадрової політики нової міської влади у 2019 р. обіцяють прояснення. Нерішучість, яку закидають чернівецькому секретарю і його союзники, і вороги, судячи з планів, що нині обговорюють у кулуарах Ратуші, приховує властивий Василю Продану стратегічний підхід.

Так, на порядку денному міської ради повна реорганізація її структури, яка дозволить оптимізувати управління Чернівцями – і закрити потенційні ризики на кадрових фронтах.

Гуманітарна галузь

У 2018 р. вже став зрозумілий підхід, за яким з міської влади позбудуться «фронтовика» Сергія Обшанського – шляхом ліквідації Інспекції з благоустрою та утворення на її місці аналогічного управління. Ця проста і перевірена часом комбінація дозволяє під благовидним приводом позбутись будь-якого незручного чиновника – шляхом скорочення його посади чи цілого підрозділу. Штат якого безболісно мігрує під нову вивіску, а капітан – опиняється за бортом бюрократичного пароплава, позбавлений формальних підстав для поновлення на посаді в судовому порядку.

Практично немає сумніву, що в новоутвереному управлінні Обшанського не буде – що розуміє і сам Сергій Валерійович, квапливо подавши документи до резерву територіальної оборони. Свої примарні перспективи розуміє й начальник управління охорони здоров’я Ігор Незборецький, який активно інвестує бюджетні кошти в міську лікарню № 1, де, за оцінками опонентів, на посаді головного лікаря готує собі простір для почесного відступу з мерії. Такою прозорливістю не можуть похвалитись колишній начальник управління освіти Сергій Мартинюк – і чинний керівник управління культури Юлія Сафтенко, які недалекоглядно спалили за собою мости.

За нашими відомостями, посада начальника освіти певний період часу може залишатись вакантною – управляти навчальним процесом, вірогідно, призначать виконувача обов’язків. Однією з кандидатур у Ратуші розглядають чинного директора ЗОШ № 41 Людвігу Цуркан. Млявість кадрових перестановок пояснюється простою логікою: замість зміни фігур Василь Продан працює над зміною самого поля гри. І ця реформа заторкне майже кожного посадовця Чернівецької міської ради.

Нову управлінську стратегію в перспективі найближчих місяців «обкатають» на департаменті розвитку, який замінить департамент економіки Віталія Гавриша, розширивши його номінальні повноваження. Проте головні зрушення очікують гуманітарну сферу: під дахом єдиного гуманітарного департаменту, який може очолити депутат Богдан Ковалюк, у структурі міської ради планують об’єднати управління спорту, освіти, культури і реорганізоване управління медичного обслуговування – з їх пониженням до статусу відділів.

Перегрупування управлінських підрозділів потягне за собою не лише зміну діючих керівників, але й оптимізацію бюрократичного апарату на десятки одиниць. Найбільші скорочення очікують роздуті бухгалтерські штати освіти й медицини, що самі по собі перетворились на невиправданий тягар для міського бюджету. У свою чергу, внаслідок загальнонаціональної реформи галузі всі медичні заклади Чернівців стануть окремими неприбутковими комунальними підприємствами – їхні послуги фінансуватимуться з державного бюджету, а видатки на обладнання, утримання і ремонт об’єктів покриватиме міська скарбниця.

Будівництво та інфраструктура

Наймасштабніші зміни, однак не сьогодні і не завтра, в разі збереження діючого політичного курсу очікують сферу інфраструктури. У віддаленішій перспективі в команді Василя Продана бачать необхідність реструктуризації всієї галузі житлово-комунального господарства – однак терміни, у зв’язку з політичною нестабільністю та безперервним виборчим процесом 2019–2020 рр., реалістично посувають до нової каденції Чернівецької міської ради – не раніше 2021 р.

Серед загальних намірів звучать ідеї роз’єднати питання землі і капітального будівництва у «хлібному» департаменті містобудівного комплексу та земельних відносин, який нині очолює екс-депутат від «Свободи» Микола Собко. У департаменті житлово-комунального господарства Володимира Бешлея планується розвести питання комунального обслуговування і ремонту доріг – що в сумі означає утворення третього, суто будівельного підрозділу, який перебере на себе частину повноважень ДМБК і ДЖКГ.

У Ратуші задоволені кадровими перестановками в МіськШЕПі і на «Чернівціводоканалі»: серед позитивних зрушень називають реорганізацію абонентської служби, зменшення кількості проривів і відлагодження трудової дисципліни в колективах. У той же час малоймовірне призначення нового начальника тролейбусного управління – обпікшись на кандидатурі Юрія Буреги, повторно на кадрові зміни в ЧТУ не підуть, доки Міністерство інфраструктури очолюватиме представник «Народного фронту».

Перед в.о. начальника Чернівецького тролейбусного управління Михайлом Олексюком поставлено задачу продовження 3 маршруту до Ленківців і запуск нового маршруту з Гравітону до Калинівського ринку, що дозволить зациклити лінію від депо до вул. Хотинської – і розпочати у 2019 р. капітальний ремонт вул. Руської. Відтак у цьому році планується закупити ще 25–30 уживаних тролейбусів з Европи в лізинг терміном виплати до 12 місяців. Від закупки нових українських машин, які погано зарекомендували себе на 11 маршруті, до завершення ремонту головних магістралей доведеться відмовитись.

Головними завданнями 2019–2020 рр. в команді Василя Продана вважають завершення реконструкції та розширення проспекту Незалежності і вул. Героїв Майдану, початок ремонту вул. Головної, Руської і Гагаріна – з амбітним наміром переміщення основного масиву бруківки в історичний центр Чернівців та її заміною на асфальтне покриття в нових районах. З-поміж віддалених задач містобудування окреслюють нові об’їзні маршрути в районі вул. Орловської і Ставропольської, продовження проспекту Незалежності до вул. Винниченка і пов’язане з ним спорудження моста через залізничну колію біля станції «Чернівці–Південна».

Однак найамбітнішою візією нової влади є будівництво нового авіавокзалу в Ленківцях зі злітною смугою довжиною 2,5 км. Проект, який оцінюють у суму 500 млн. грн., п’яту частину якого може профінансувати міський бюджет (решта – коштом концесіонера або держави), на тлі схожих ініціатив в інших регіонах України вже не виглядає утопічно. Радше – є необхідністю, адже нова смуга дозволить не лише збільшити технічні можливості чернівецького аеропорту, але й звільнить величезні і дороговартісні площі землі під житлову забудову між районами Проспекту і Гравітону.

Втім, до планів масштабного будівництва нових районів і перетворення Чернівців на головний транспортний хаб Південно-Західної України в Ратуші повернуться не раніше місцевих виборів. З наближенням виборчої кампанії влада і депутати дедалі більше розмінюватимуться на дріб’язок по округах – місто очікує один рік ударної реконструкції доріг, яку у 2020 р. змінить ера міжбудинкових проїздів, дитячих майданчиків і соціального популізму.

Святослав Вишинський

Джерело: «Буковинський центр»

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

Щоб додати фото у коментар, необхідно в текст вставити ссилку на фото.

Як вигадують кримінальні справи

Останні новини