Незабаром в Україну можуть зайти нові авіакомпанії, а квитки на літак – подешевшати
Українська делегація під час візиту до Брюсселя погодила текст угоди про створення спільного авіаційного простору з Євросоюзом, передають “Вести”. “Українські авіакомпанії отримають доступ до ринку Євросоюзу, а іноземні зможуть без обмежень виконувати рейси в аеропорти України. Це посприяє відкриттю нових рейсів в наші аеропорти, збільшенню пасажиропотоку, розвитку регіональних аеропортів та підвищенню доступу лоукостів у нашу країну”, – пояснив перший заступник міністра інфраструктури Костянтин Єфименко. Україна новою угодою бере на себе зобов’язання щодо оновлення парку літаків. “Покращиться якість обслуговування пасажирів і будуть встановлені обмеження на використання старих літаків”, – повідомив нам перший заступник гендиректора КП “Міжнародний аеропорт “Київ” (Жуляни) Олег Петровський. Експерти хоч і кажуть про можливості, що відкриваються перед українцями, проте роблять при цьому застереження. “Думаю, що в нашу країну зайде більше лоукостів. Але відразу зазначу, що сильного розширення мережі напрямків ми не побачимо, адже Європа і так представлена в нашій країні достатньою кількістю рейсів. Наші 15-16 млн пасажирів – це досить невеликий пасажиропотік, а вартість авіаквитків поки що сильно б’є по кишені громадян, тому авіаперевізники не будуть рватися на наш ринок, щоб не відлітати “порожніми”, – каже Петровський. Зараз в Україні літає 9 лоукостів: Wizz Air, Air Arabia, Fly Dubai, Pegasus Airlines, Onur Air, Norwegian (відновила рейс Осло – Київ), Air One (Катанія – Київ), Meridiana Fly (Ольбія – Київ), Vueling (Барселона – Київ). “Мінінфраструктури зараз веде переговори і з іншими авіакомпаніями. Влітку, наприклад, проводилися зустрічі з easyJet, який розглядає можливість введення прямих рейсів в Україну з наступного року. Розпочато переговори з Airberlin, який планує рейс Берлін – Київ. Кілька років тому розпочато переговори з Ryanair, на рівні уряду компанія отримала підтримку і зараз має узгодити всі комерційні аспекти обслуговування з аеропортами”, – повідомив Костянтин Єфименко. Головне, чого чекають від лоукостів, – це дешевих квитків. “Загострення конкуренції на авіаринку повинно вилитися в зниження цін”, – визнає Олег Петровський. Причому зменшувати їх будуть не тільки самі лоукостери, а й їхні прямі конкуренти. “Згадаймо хоча б історію цього року з МАУ, коли їм довелося знизити вартість квитків до рівня Wizz Air – з 350 до 100 дол (на рейсі Київ – Вільнюс)”, – каже головний редактор сайту avianews.com Олександр Мироненко. Втім, оптимістичні прогнози експерти сьогодні дають лише щодо міжнародних рейсів. “У найближчому майбутньому перевізники навряд чи будуть прагнути розширити мережу маршрутів по Україні. Той-таки Wizz Air закриває внутрішні маршрути через відсутність попиту”, – сказав експерт Віталій Мурашкін. У липні Україна зробила перший крок до створення спільного авіапростору з ЄС. Сторони погодили частину умов договору “Про відкрите небо” і обіцяють, що вже до кінця року документ буде підписано. Для пасажирів це означає більше можливостей для подорожей і зниження цін на авіаквитки завдяки приходу в країну нових лоукост-компаній. Щоправда, на повну силу договір запрацює в кращому разі через три роки – Україна домагається запровадження перехідного періоду.
Залишити відповідь