Для створення трибуналу у справі MH17 потрібно два-три роки, – юрист Кноопс
Для формування трибуналу у справі щодо авіакатастрофи пасажирського лайнера Boeing 777, що сталася 17 липня 2014 року на Донбасі, потрібно принаймні два-три роки.
Про це в інтерв’ю виданню Deutsche Welle заявив адвокат та юридичний консультант міжнародних трибуналів Ґеерт-Ян Кноопс, передає ТСН.
За його словами, створення трибуналу за резолюцією Ради безпеки може бути заблоковано через вето Росії.
«Ми всі знаємо, що однією з проблем буде позиція Росії, яка має право накласти вето на резолюцію, подану в Раду безпеки ООН Малайзією. 27 липня буде засідання Радбезу, на якому проект резолюції голосуватимуть. Якщо Росія застосує право вето, то міжнародний трибунал, заснований на резолюції Ради безпеки, буде недоступним. Це залишає потенційно можливими дві інші опції. Перша – це трибунал, створений кількома державами та підтриманий ООН, наприклад, Генеральною асамблеєю. Друга можливість – це суд у Нідерландах», – наголосив Кноопс.
Він додав, що навіть якщо трибунал буде створений за резолюцією Ради безпеки ООН, то його формування триватиме роками.
«З іншого боку, заснування такого суду триватиме дуже довго. Навіть якщо наступного тижня буде прийнято резолюцію, то мине ще, за консервативним прогнозом, не менше двох-трьох років до початку судових засідань», – пояснив юрист.
Адвокат додав, що у будь-якому з трьох можливих варіантів створених трибуналів найвищою мірою покарання для винних буде довічне ув’язнення. При цьому, покарати можуть навіть політиків, причетних до катастрофи літака.
«І прямі виконавці (direct perpetrator), і непрямі (indirect perpetrator) – всі теоретично можуть бути обвинувачені. Тобто, не тільки особа, яка натиснула кнопку на полі бою, але і командир, якщо він знав, що його підлеглий був готовий випустити ракету, яка з імовірністю уразить пасажирський літак. Але тоді обвинувач має знайти відповідні докази, щоб висунути обвинувачення командувачу або навіть політику, що зовсім не просто… Ми бачили це в трибуналі щодо Югославії. Хоч і не всі, але політики та генерали були успішно покарані – і за ті події, які відбулися там, де їх у той момент не було», – резюмував Кноопс.
Нагадаємо, авіакатастрофа Boeing 777 «Малайзійських авіаліній», який летів із Амстердама в Куала-Лумпур, сталася 17 липня 2014 року поблизу населеного пункту Грабове Донецької області. Жертвами падіння літака стали 298 людей, серед яких 15 членів екіпажу.
Українські військові, журналісти та міжнародні експерти неодноразово наводили докази, що лайнер збили бойовики «ДНР» за допомогою зенітно-ракетного комплексу «Бук», який після трагедії був терміново відправлений до Ростовської області.
Одразу після катастрофи бойовики і російські ЗМІ заявили, що був збитий український транспортний літак. Коли ж стали відомі наслідки, повідомлення у соціальних мережах почали масово видаляти, а росіяни взялись звинувачувати в трагедії українських військових. Висувалось безліч версій, які спростувались свідками, спеціалістами, фото- і відеодоказами.
1 липня 2015 року Нідерланди завершили роботу над проектом остаточного звіту про причини катастрофи, публікація якого відбудеться у першій половині жовтня цього року.
14 липня Малайзія внесла до Ради Безпеки ООН проект резолюції про створення міжнародного трибуналу з розслідування падіння Boeing 777 над Донбасом. Цю ідею підтримали також Нідерланди, Україна, Австралія і Бельгія. У Кремлі ж вважають цей крок передчасним і виступають категорично проти проведення трибуналу над винуватцями трагедії. Родичі загиблих уже подали судовий позов щодо колишнього так званого міністра оборони «ДНР» Ігоря Гіркіна з позивним «Стрєлков» на суму в 900 млн доларів.












Залишити відповідь