Чи зіграє Чернівецький аеропорт у «чорний» ящик?
Чернівецькій аеропорт знову у центрі уваги. Вчора своїм рішенням виконком міської ради виділив два мільйони гривень допомоги цьому підприємству.
Причина, звісно, більш, ніж благородна – погашення боргів по зарплаті.
З одного боку, висококваліфіковані робітники, які щодня виходять на роботу, аби підтримувати життєдіяльність цього стратегічного комунального підприємства, не винні у тому, що чинна міська влада неспроможна вивести його з кризи.
А з іншого – наскільки ця фінансова ін’єкція буде дієвою? І чи не станеться так, що і в подальшому чернівчани зі своїх кишень і надалі будеть утримувати аеропорт, який вже зараз знаходиться на межі фінансового краху?
Ще з початку своєї передвиборчої кампанії на посаду мера Олексій Каспрук був щедрим на обіцянки з приводу того, що аеропорт працюватиме у поті чола. Будуть, як внутрішньоукраїнські, так і міжнародні пасажирські рейси.
Та досить швидко усі ці рожеві мріїї Олексія Павловича стали пшиком та призвели до шкандалю місцевого штибу.
Адже коли міська рада цього року виділила фірмі «Євродор» (за якою, подейкують, стоїть колишній регіонал, друг Каспрука та Кушнірика, Ігор Урсулян) шість мільйонів гривень, які вона закатала в асфальт чергового ремонту злітно-посадкової смуги, рішуче проти виступив тодішній міністр інфраструктури Максим Бурбак. І прямо звявив, що сума відкату по цоьому контракту становила 600 тисяч гривень.
Але так як і Максим Юрійович і Олексій Павлович пташенята гнізда яценюківського, то далі обережних заяв у підконтрольних ЗМІ справа не пішла. Шкода..
А тут ще й вибори, ескалація конфлікту на Сході, стрибок курсу доллара. І про аеропорт всі забули.
І може б, навіть, і не згадали, якби його працівники не нагадали, що вони теж люди, у них є родини. Їм теж треба їсти і платити за комунальні послуги.
Тому рішення виконкому про виділення двох мільйонів на зарплату стало вимушеним маневром, аби не збурювати людей.
Та, наскільки, ця міра стане дієвою у контексті стратегічного розвитку чернівецького летовища?
Це розуміє і Олексій Каспрук, який тепер став набагато більш обережним у своїх висловлюваннях:
«З травня місяця планується, що з нашого аеропорту щодня буде виконуватися по 1-2 вантажних рейси. На підприємстві вже працювали представники державного підприємства Украерорух і ми очікуємо на підтвердження сертифікації нашого аеродрому. Ведуться також переговори щодо можливості запуску пасажирських рейсів».
Здавалося би конкретика є, але її насправді не має.
Вантажні перевезення залежать від кон’юктури, і це не панацея для аеропорту. А пасажирські – від спроможності людей заплатити за квиток. І це нині велика проблема.
Пам’ятаєте, як Михайлішин двічі намагався запустити рейс на Київ. Тоді його усі критикували за високу вартість квитків (хоча з Івано-Франківська літати було дорожче).
Невже зараз хтось наївно сподівається, що літати стане дешевше?
Безумовно, що міська влада просто повинна зберегти Чернівецькій аеропорт. Але для цього потрібні не гучні гасла та фінансові подачки, а розуміння ситуації і кропітка робота…
Захар Подкидишев
P.S. Сьогодні, за участі небайдужих депутатів Чернівецької міської ради, відбулися збори трудового колективу КП «Міжнародний аеропорт «Чернівці», які Олексій Каспрук проігнорував. Працівники аеропорту прийняли рішення завтра відвідати сесію міської ради та поспілкуватися з мером.
Коментарі
Розмови та обіцянки мера не співпадають з його діями тобто з бездіяльністю.
Положил мер на вас хер………
А цим людям, як кормити дітей?
То це добре чи погано, що допомоги підприємству ?
Аеропорт вже. що валіза без ручки. Стільки влупили папєрєдніки в нього бабла під приліт Кіріла, забули, то була найгостріша необхідність ?
Зараз не підтримувати його в мінімально-робочому стані є неприпустимим.
Чи є моживим при сьогоднішних цінах на пальне, котре продають всі тіж самі…, пасажирське авіаперевезення ???…
Давайте признаем, что реально страна банкрот, учитывая что большинство жителей рухнули за уровень бедности, по всей территории бьются горшки, на востоке полыхает, промышленность встала, банковская система как хижина поросят рассыпается. И только премьер надувает щеки, хвалит себя, видит успехи. Простой вопрос уже. Не как жить, а как долго.
Авиакомпания Авиалинии Харькова (АХ) приостановила все полеты, а в ближайшее время может полностью прекратить полеты в Украине из-за экономической ситуации и сокращения туристического рынка. Эту информацию подтвердили ЛІГАБізнесІнформ четыре независимых источника, знакомых с состоянием дел в авиакомпании. Пресс-служба АХ уверяет, что компания завершила полеты только по зимней программе, но ищет возможности возобновить полеты и “заинтересована в развитии чартерных перевозок на популярных туристических направлениях”.
ЛІГАБізнесІнформ выясняла, какие шансы у Авиалиний Харькова вернуться на рынок.
До недавнего времени флот АХ состоял из трех воздушных судов – дальнемагистрального Boeing 767 и двух среднемагистральных Boeing 737-800NG. Сейчас в парке авиакомпании остался один самолет – и тот не выполняет полеты, а проходит техобслуживание в Турции. Основной акционер АХ, российский туристический оператор Pegas Touristik, продажу билетов на рейсы авиакомпании пока не остановил (в Хургаду и Шарм-Эль-Шейх).
http://biz.liga.net/all/transport/stati/2972540-kharkov-bolshe-ne-letit-avialinii-kharkova-prekratili-polety.htm