Громадський активіст викривив махінації перевізників Івано-Франківська. Наступні Чернівці?
Громадський активіст з Прикарпаття Андрій Черніков вирахував справжню вартість проїзду у громадському транспорті Івано-Франківська та підрахував скільки перевізники зароблять із ціною 4 гривні, – про це пише портал frankivchany.if.ua.
У соцмережі Facebook він прокоментував розрахунки перевізників стосовно середньої собівартості перевезення які вони оприлюднили на громадських обговореннях. Тоді заступник начальника Департаменту комунального господарства, транспорту і зв’язку Івнано-Франківської міської ради Ігор Сенчук озвучив цифру в сумі 6,25 грн. А в офіційних документах які подав у міськвиконком перевізник на маршруті №84 фігурувала цифра у 8,13 грн.:
«Я взявся вивчати цей документ де дійсно була зазначена цифра 8,13 грн як собівартість перевезення. Зразу помітив число яке мене здивувало, що розхід мастильних матеріалів складав більше ніж палива, а саме 6,95 грн на км. На обороті було вказано як це вираховується і в поле «Витрати на паливо на 1 км пробігу» підставлено число 6,58 грн/км. Але це не вірне число. Витрати на паливо на 1 км пробігу, це не скільки гривень на 1 км пробігу витрачається на паливо, а скільки палива потрібно витрати на 1 км пробігу, бо розхід мастильних матеріалів розраховується від витрат палива. На 100л палива треба 1,2л моторного масла. Отже, правильне число мало бути 0,2483 л/км.
Підставивши це в формулу, я виявив, що ціна за квиток впала з 8,13 грн до 4,3 грн. Це на найдовшому 55 маршруті (26,5 км). Середня заповненість цього маршруту мала би бути 60 людей, це на повний оборотний маршрут, тобто з Симоненка до Чукалівки і назад до Симоненка. При цьому ціна на бензин вказана пікова, яка була 26.5 грн/л», – пише Черніков.
Активіст зауважив, що в цих розрахунках взято до уваги, що автобус кожні 4000 км проходить ТО (тобто кожні 12 днів), на ремонт відведено 20 днів в році. З кожної тисячі кілометрів на запчастини (не рахуючи акумуляторів і шин) відкладається 1100 грн. При цьому порахована і амортизація. В цей розрахунок також був врахований зиск перевізника – 10% від обороту.
Тепер якщо взяти не найбільш довгий маршрут, а навіть не найбільш поширений – наприклад 29й (Обласна лікарня – Ринок – Велмарт – Сільпо) (7 автобусів на ньому працюють). Порахувати, що платних пасажирів він перевозить в середньому 40 в одну сторону, довжина маршруту становить 16,5 (приблизно, оборотного). Ціна бензина зараз 21 грн. То собівартість перевезення – 2,15 грн. Заробіток перевізника при вартості квитка 2,75 грн, буде становити 250 тис грн на рік (по 20 тис грн. на місяць). А при 4 грн -645 тис грн (по 54 тис грн на місяць).
Це при тому, що автобус доглядається як належить, не скрипить, нічого не відвалюється, все прибрано і охайно. Бо ціна на запчастини закладається 60 тис на рік (GPS-навігатор коштує 2000-3000 грн).
Можна щось говорити, що пенсіонери не платять, але з 1 червня 2015 року, вони вже не будуть вважатись пільговою категорією і кількість платних перевезень зросте.
«Ще звісно не враховані супутні послуги, як зовнішня і внутрішня реклама, яка теж приносить копійочку», – підсумовує активіст.
Коментарі
Зважаючи, що вартість пального у Чернівцях не вища, ніж в Івано-Франківську, зате ціна проїзду не 2,75 грн. як у Франеку, а 3 грн., зиск у чренівецьких жлобів-перевізників іще вищий.
НІ! – ПІДВИЩЕННЮ ВАРТОСТІ ПРОЇЗДУ!!!!!!!!!!!
Справжній активіст, зробив щось корисного
для людей.
А не бла -бла.
а как по мне бла-бла-бла ))))
вот наш бедный альбота – не может себе достроить 2 гостиницу))))
Щось не розумію. Яценюк сказав, що ми будемо
закупати реверсний газ в Європі, він дешевший.
Тепер він каже, що з 1 квітня нема потреби закупати
газ у росії.
ЧОМУ тоді газ з 1 квітня дорожчає у 7 разів?
Куди йдуть ці гроші?
Як ми будемо варити, робити закрутки,
митися і таке інше?
Чи це може якийсь налог?
Хто б це пояснив.
Яценюк таки поганий учень,
бо тримати долар – 8 – грівен
і не піднімати
комунальні і проїзд в транспорті,
як це робив азіров, він не може.
Хулі ви всі пиздете, курви. Бігом на барикади.