Через 10 років можуть з’явитися недорогі авто з водневими двигунами
Британські хіміки з невеликої фірми Acal Energy з графства Чешир стверджують, що знайшли спосіб радикально знизити вартість експлуатації автомобільних двигунів, що працюють на водні. Відкриття було зроблене фактично випадково, під час роботи над новим розчинником для хімчистки. Про це інформує Бі-бі-Сі. «Ми переконані, що це прорив історичного значення, – заявив представник компанії Брендан Білтон. – Бар’єр подолано. Шлях до масового використання нової технології відкрито». Принцип роботи водневого двигуна відомий давно. Замість бензину в автомобіль завантажуються батареї, що містять водень у вигляді сполуки з іншими речовинами. Потім він виділяється під час хімічної реакції і служить паливом. Головні переваги – практична невичерпність запасів водню на Землі та екологічність: замість двоокису вуглецю двигуни нового типу викидають нешкідливий пар. Досі основна проблема полягала у тому, що обов’язковим елементом водневих батарей була дорога платина, інакше вони були дуже недовговічними. Хіміки Acal Energy знайшли спосіб замінити платину рідким розчином солей металів. Фірма має намір запатентувати своє досягнення і запропонувати провідним світовим автовиробникам, після чого, за оцінками експертів, «водневі» автомобілі зможуть надійти в продаж після 2020 року. Двигуни на основі технології Acal Energy будуть істотно дешевші, зможуть проходити на одній заправці від 450 до 650 км, а заміна батарей займе не більше часу, ніж заливання бензину в бак. «Ідея виглядає захоплююче, – заявив Бі-Бі-Сі найбільший авторитет в області водневих двигунів, професор Найджел Брендон з Лондонського Імперського коледжу. – Звичайно, їм треба ще дещо довести до розуму, але я не бачу, чому б вони не могли цього зробити». Розробникам ще доведеться переконати у перевагах нових двигунів і споживачів. Побутує думка про небезпеку водню, навіяна катастрофою дирижабля «Гінденбург» у 1937 році. Інша серйозна перешкода – величезні витрати на створення тисяч заправних станцій.
Залишити відповідь