Тарифне шоу має тривати, або чому перевізників залишили з носом

23.09.2014

автор:bus_2448993b Захар Подкидишев

Хоча сьогоднішнє засідання виконкому обійшлося без бійок між водіями маршруток та пенсіонерами, розгляд питання про підвищення тарифів на проїзд у громадському транспорті затягнувся на півтори години і завершився майже соломоновим рішенням.

Після того, як 9 вересня мер Каспрук, ледь не грюкаючи туфлею, рішуче засудив страйк перевізників, сьогоднішнє засідання виконкому очікувалося з особливим інтересом. Тоді Олексій Павлович вдало перехопив ініціативу у своїх опонентів, і пообіцяв громаді міста, що питання підвищення тарифів на проїзд у громадському транспорті буде розглянуте лише після ґрунтовного вивчення. Очікувалося, що до цін повернуться не раніше листопада. Але після страйку, чомусь, виявилося, що питання розглядатимуть 23 вересня.

Отож, головна інтрига сьогоднішнього дня полягала у тому, чи продовжить Каспрук втримувати свій крихкий рейтинг, обіграючи цю тему, чи, все ж таки, здасться на милість перевізникам.

Основною причиною, чому 9 вересня питання залишили без розгляду, було те, що у Чернівцях не має незалежного моніторингу пасажиропотоку. І, як тоді пообіцяв секретар виконкому Олег Стецевич, його мали б провести до листопада.

Як сьогодні доповів директор Департаменту житлово-комунального господарства Сергій Погоренний, для проведення такого моніторингу необхідно виділити з міського бюджету 250 тисяч гривень.

Чи будуть виділені ці кошти – питання, поки що, риторичне. Але саме тема пасажиропотоку була ключовою у сьогоднішньому ламанні виконкомівських списів.

Поки що ж підтвердилося, що цифри пасажиропотоку малюють самі перевізники, виходячи з власних інтересів. Формально вони ґрунтуються на кількості проданих квитків. Та кожен, хто їздить у маршрутках і знає таємну бухгалтерію перевізників знає, як ці квитки видають пасажирам, і як їх потім списують.

На цьому тлі досить веселим видавався пункт рішення про стовідсоткове обілечування пасажирів з якого потішився навіть сам Олексій Павлович.

Взагалі, Каспрук сьогодні виглядав достатньо підготовленим та виваженим. Але відчувалося, що він просто намагається лавіювати та намагається вловити настрої членів виконкому, аби остаточне рішення залежало не від нього.

Олексій Павлович багато говорив, що пасажиропотік і тариф не має бути, як «середня температура по лікарні», що необхідно підвищувати якісь послуг, що він отримує численні скарги на хамську поведінку водіїв, що з усіма перевізниками, які взяли участь у страйку за три місяці будуть розірвані угоди, і оголошені нові тендери на маршрути (при цьому, прямо натякнув, що більшість наших перевізників все одно залишаться при ділі), і що треба розвивати мережу комунального електротранспорту.

Як не дивно, але із більшістю аргументів Каспрука погоджувався його давній транспортний опонент депутат Володимир Бешлей. При цьому, він навів вражаючи факти: виявляється наші перевізники свідомо занижують пасажиропотік. Зокрема, власник 5-го маршруту вказує, що в середньому за один рейс він перевозить 15 пасажирів. Ті, хто користуються цим маршрутом підтвердять, що це відверта брехня перевізника.

Також депутат Бешлей запропонував розглянути схему диференційованої оплати за проїзд. Зокрема, навів приклад міста Бердянськ. Там тариф на проїзд у маршрутці вартує три гривні, але при цьому школярі молодшого віку їздять безкоштовно, інші школярі, студенти, пенсіонери, сплачують половину вартості.

Поки тривали дебати, здавалося, що рішення по цьому питанню буде однозначним. Але до зали завітали власники маршрутів на чолі з головним перевізником усіх часів та народів Миколою Альботою. Микола Тарасович та його друзі намагалися розчулити членів виконкому курсом долару, зростанням цін на паливо та запчастини. Але будь-яких тез про якість перевезень і власну соціальну відповідальність уникали.

Хоча у цей момент виникла підозра, що перевізники схилять терези на свою користь.

Зрештою, виникла ситуація, коли члени виконкому мали визначатися – чи вони тимчасово вгамовують апетити перевізників, чи масово їдуть на Годилів купувати труни для своїх політичних трупів.

Члени виконкому обрали перший варіант, і зі скрипом прийняли рішення відкласти питання про підвищення цін у маршрутках на довивчення.

При цьому, підняли ці ну на проїзд у тролейбусах до 1,50 грн. З одного боку це була необхідність, покликана втримати  транспортне комунальне підприємство на плаву. А з іншого – реверанс Іванічеку, який «героїчно» врятував Чернівці від транспортного колапсу 9 вересня.

Але у всій цій ситуації дивує один момент. Після того, як виконком прийняв рішення, представники перевізників, які кучкувалися біля Ратуші абсолютно не виглядали засмученими. Є підозра, що вони не просто були готові до цього, а знали про це. І шоу Каспрука та перевізників, таки, буде тривати…

Захар ПОДКИДИШЕВ

Коментарі
  • Согласна со словами:

    “На цьому тлі досить веселим видавався пункт рішення про стовідсоткове обілечування пасажирів з якого потішився навіть сам Олексій Павлович.”

    Например, заметила, что на 11, 12 маршрутах ещё более-менее обилечивают, то на 1-А не всегда, а в №2 – вообще очень редко дают билет.

  • фото можно было и местное сделать, а не из немецкого интернета

  • Может оно специально помещено, показать , какие
    там счастливые , чистые , довольные пенсионеры.
    А от фото наших пенсионеров можно в обморок
    упасть . Такие -то у нас разные жизни.

  • На 19-му маршруті, за весь час доки його обслуговує пані Багіра (дивлячись, як ця жіночка кидається у міськради на пенісіонерів, зрозуміло. чому так назвала своє підприємство), КВИТКИ ЗА ПРОЇЗД НЕ ВИДАВАЛИ НІ РАЗУ

  • А я-то смотрю – автобус чистый , пенсионеры –
    красава, думаю, где такое нашли.
    Оказывается – за границюю, у Німеччині.

  • Залишити відповідь

    Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

    Щоб додати фото у коментар, необхідно в текст вставити ссилку на фото.

    Як вигадують кримінальні справи

    Останні новини