Молитва Палійчук. Духовні скрепи буковинської освіти

04.08.2014

Автор: Святослав Вишинський

Чекають не тільки на сподіване завершення АТО, початок нового політичного циклу, але й на початок нового навчального року. Скоро 1 вересня. Як завжди, в черговий раз перепишуть підручники – і далеко не тільки з історії, але й з усього, на чому можна буде нажитись. Тоді як призначенці нової влади спробують продемонструвати себе на поприщі безкінечних реформ – на ділі ж усе обійдеться «показухою» і косметичними перетурбаціями.

Найперше демонстрація відбудеться  в таких тонких матеріях, як мораль і духовність. Адже у країні, де діряві дороги, де в обласному центрі зразка Чернівців немає гарячої води – реформи починаються… з молитви.

1402401182_dsc_0833Такою є ініціатива першого післямайданного керівника департаменту освіти і науки Чернівецької ОДА Оксани Палійчук. Добровільно-примусова молитва і виконання національного гімну стануть новою традицією буковинських шкіл аж двічі на тиждень – у понеділок уранці і в п’ятницю після занять, з відпочинком від України на вихідні.

Щось подібне в чернівецьких школах уже було років п’ятнадцять тому – починання не прижилось, але ідея, як видно, багатьом довподоби. Сама Оксана Палійчук усміхнено запевняє, що про примус, звісно, не йдеться, і все відбуватиметься «тільки за згодою» «всієї шкільної громадськості». Втім, в освіті ця практика добре відома, адже на «добровільних» засадах на Буковині відвідували  концерти, і створювали масовку на нафталінові свята, й організовували підписки на сумнівні видання, і навіть скидались на подарунки керівникам.

Але навіть якщо допустити свободу відвідувань, то їх механізм доволі туманний: чи значить це, що кожна школа прийматиме рішення сама і в цілому, чи кожен працівник і школяр прийматимуть це рішення за себе? В будь-якому випадку, це чи не найкращий прецедент для розколу будь-якої спільноти – і далеко не лише на релігійному грунті.

Як же новація вписуватиметься в розклад навчання – усміхнена Оксана Палійчук пояснити навряд чи зможе. На її переконання, «режим роботи школи не зміниться», забуваючи, що в такому випадку всім школярам і вчителям доведеться приходити на заняття щонайменше на 15 хв. раніше, а по п’ятницях – щоразу імпровізувати, адже і в молодшій, і в старшій школі заняття закінчуються в різний час, як і робочий день учителів різних спеціальностей.

Напевно, не один чернівчанин, почувши про духовне нововведення, подумав про себе, що в боротьбі за мораль і чистоту звичаїв деяким чиновникам варто би почати із себе.

Поки що ніхто не почув від пані Палійчук планів з дієвого реформування і дебюрократизації довіреного їй відомства, конкретних установок на боротьбу із корупцією, кумовством, «кришуванням», «показухою» і «папероїдством», якими як ніяка інша галузь може похвалитись буковинська освіта. Де ж її реальні успіхи? Хоча би на поприщі дерегуляції, запровадження виборів завучів і директорів шкіл, нормалізації навантаження, покращення якості шкільного харчування. Де пропозиції щодо системних змін, де конкретика? До речі, як там горезвісні вбиральні у сільських школах – тему все ж закрито “попередниками”, чи на тлі молитовного єднання нації це не першочергово?

Замість симулювання «духовних скреп» українського суспільства, слід би задатись вічним питанням про суддів. (від ред. – духовні скрепи, хто не знає, улюблений тренд путінського суспільства, коли замість простих адекватних кроків, на кшталт, боротьби із корупцією, покращення орагнізації,  лохам-виборцям пропонують задовольнитися “духовним”)

Хто вони? Історично складається, що більшість очільників освіти в Україні, керуючись навіть найкращими намірами, не просувають її ні на крок уперед, на ділі оступаючись на крок-півкроку назад, у таке «світле» і таке радянське минуле.

defaапрultПоборюючи комсомольські традиції, ми тільки виплескуємо їх із себе – і вся ця «шароварницька» метушня виглядає не інакше, як «русский мир» навиворіт. Хоча і по-українськи усміхнено.Так уже було при президентстві Леоніда Кучми і Віктора Ющенка – і, як видно, Україні це особливо не допомогло.

На місці чиновників я би краще задався питанням, чи можна примусом плекати любов до Бога і Батьківщини? Чи достатньо авторитетними і морально чистими для такої почесної місії почуваються чиновники Буковини? На місці ж людини з філософською освітою я задаюсь питанням про смисл подвійної гри, яку ведуть влада і суспільство…

Направду ж усе це більше нагадує «оковтирання» на хвилі трагічних подій, а з тим і дає зрозуміти, що після усунення одіозного Михайла Бауера жодних системних змін в управлінні освітою не відбулось. Що буде далі? Рейтинги моральних авторитетів і вишиванки по вказівці? Любити Батьківщину українці навчаться якось і самі, без держави та сценічних ініціатив. Аби тільки не заважали – і не замінювали молитвами  і без того жебрацьку вчительську зарплатню.

Коментарі
  • Если бы кто знал, какая это животрепещущая тема!
    Детям нашим тяжело. так как с малых лет они
    ощушают фальшь, двойственность нашей жизни.
    Помолиться, кто хочет, они могут и дома.
    Общая молитва им скоро надоест и будет формальной.
    Можно по согласованию с учителями и учениками
    проводить урок – 2 раза в месяц. Это 10 минут
    на изучение молитв, история религии, как поступать
    в тех или иных жизненных ситуациях , как общаться
    с людьми, отношения в семье. Доступно по возрасту
    это должны проводить ТАЛАНТЛИВЫЕ ЛЮДИ.

  • Було би ідеально перевірити зранку їли вони чи ні
    і що , розказати , що краще їсти на сніданок ,
    на обід , на вечерю, поговорити, що турбує
    дитину. Який порядок в сумці, звернути увагу,чи
    приймають вони участь в різних іграх.
    Можна завести в школах маленьку часовню.
    Там проводити молитви, щоб діти міняли обстановку,
    щоб це було схоже на справжнє життя.

  • Це треба любити свою справу, працювати по повній,
    а де у нас такі люди.

  • Какое будет наказание если ученик опоздает или не явится на молитву?

    К “анониму” А для чего тогда уже проводят урок “виховна година ” (“позакласне спілкування”) ?

  • Виховна година проводиться 1 раз на тиждень.
    А це потрібна жива робота кожний день , кожний
    час, формірується людина.
    У нас одна брехня всюди – і маємо те, що маємо ,
    а це ДОЛЯ КРАЇНИ.

  • А выяснять причины массового сколиоза и плохого зрения у детей не пробовали?

    А взвешивать рюкзак не пытались?

    А прекратить задавать задания, которые предполагают участие родителей не пробовали?

    А минимизировать количество времени, которое находится ребёнок в школе в душном помещении не пытались?

    А прекратить практику идиотских открытых уроков, на подготовку которых учителя тратят кучу времени вместо обучения детей, не пробовали?

  • Хотілося, як краще, а получиться , як завжди.
    Щоб поміняти покоління, треба поміняти ЖИТТЯ.

  • Повторяю вопрос: “Какое будет наказание если ученик опоздает или не явится на молитву?”

  • Прекрасно озвучили школьные проблемы. Все
    мы родом из детства. И скалиоз, и плохое
    зрение и другое – это всё прблемы
    здоровья на всю жизнь. Хотя бы эти
    вопросы решали. Да где там. Всё формально
    решается. Это удар по будущему страны.
    Понять бы это керивныкам освиты.

  • Никаких наказаний не должно быть, это его
    добровольное дело. Это начинание сойдёт на нет, будет проводиться для галочки, формально.
    Молитва должна звучать в душе, в церкви надо
    молиться , допустим с родителями.
    В школе должны проводиться уроки социальной
    адаптации ученика, так сказать жизненные уроки.

  • У нас все дела начинаются как “добровольные”, а заканчиваются принуждением.

  • Талантливые люди, как правило, не идут в школу,
    так как зарплата – минимум, а второе , их успешно
    выталкивает окружающая среда , которая любит
    серость и ” людей в футляре.”

  • Простите, вежливо интересуюсь, что значи добровольно – принудительно , а ежели мой ребенок- католик, или положим буддист? Он в общей молитве что будет делать, ворон считать? А если нет, то кто и почему будет его заставлять?Как же свобода совести и вероисповедания?Там же где и люстрация и борьба с коррупцией?

  • Придумано, как всегда глупо, лишь бы что-то новое
    ввести, для показухи. В Америке ребёнок ходит в
    СВОЮ церковь с родителями. Представьте себе, что
    ваш ребёнок не посещает эти школьные молитвы,
    он будет себя в этом коллективе чувствовать некомфортнр
    в лучшем случае. С самого начала надо поставить вопрос совести и вероисповедания.
    Назначают людей, которые не думают о дальних
    перспективах своих решений. А потом они смываются,
    а общество должно расхлёбывать плоды их деяний.

  • Рассказываю случай из жизни: моя соседка по двору вышла замуж за мусульманина. Её ребёнок (5 лет) пришёл из садика, сложил ручки и начал молится “Отче наш”.
    Ужас мамаши был в том, что она боялась, чтобы это не увидел отец ребёнка, так как у них в семье строго соблюдались мусульманские традиции. Ситуация была чревата тем, что был бы скандал, отец мог запретить водить ребёнка в садик, а мамаше пришлось бы уйти с работы и сидеть с ребёнком дома.

  • Ще б варто було додати – “дебільно” усміхнена Оксана, чи як там її. Мені вона принаймні нагадує тупих сектантів, які проповідують слово боже. а це ж очільник освіти, страшно сказати. Б…

  • Краще б ввели для вчителів іспит з грамоти…, щоб зауваження в щоденник дітям з помилками не писали…)

  • На лице яркая посредственность , неумение думать.
    Вот таких же она и воспитает- зомби детей.
    И будут они пушечным мясом в чьих- то руках.
    Тяжело на сердце от такой перспективы.
    Ведь они молодые , красивые , здоровые.
    Дайте им талантливых наставников.

  • Каждый урок должен быть простым, открытым,
    обучающим конкретно , всё это не для показухи.
    В том понимании, как у нас проводятся открытые
    уроки, – очковтирательство и нервотрёпка.

  • “Реформи починаються з …молитви” – це показник
    нашої слабкості і що нічого не буде зроблено.

  • Сплошна показуха і варіятство! І цей чиновник сидить в ОДА! Що змінив Майдан?

  • Вчитель -людина, яка навчає, а у нас уже в перші місяці у першокласників вимагають знань:
    діти мають читати, рахувати, логічно мислити, малювати,
    ліпити, складати- ще й на час:)
    Я не розумію нашу початкову школу!
    Дитину в школі мають НАВЧАТИ!
    Батьки годинами сидять з дітьми за домашніми завданнями, тягають до школи п ятикілограмові рюкзаки, водять на додаткові уроки до цих же вчителів котрі навчають…
    І це тільки у початковій школі, а що далі-то віз ще важчий:(

  • Це так , і питання треба поставити перед керівниками освіти.
    Це якісь муки , замість школи дітей навчають
    батьки. А батьки зайняті своєю роботою,
    от і маємо малограмотне покоління.

  • Желательно, чтобы ребёнка довозили спецавтобусы,
    а не вонючие и переполненные троллейбусы,
    далее у учителя должен быть дружественный тон,
    надо брать ученика знаниями , интересно подавая их,
    а не грубыми окриками.
    В младших классах , например в Америке, учителя
    интересуются , что родители дали ребёнку на перекус , если недостаточно , ребёнка докармливают
    в школьной столовой. Обязательно с собой –
    маленькую бутылочку с водой.
    Что наш ребёнок хуже? Переполненный автобус,
    скалиоз от ношения тяжёлых рюкзаков, злые учителя,
    неправильная еда и т.д. А потом, ах почему, ах почему. Больше движений, больше воздуха , больше
    внимания к способностям каждого. Двойки не афишировать, плохие оценки не оглашать, нечего с детства ярлыки неудачников вешать на ученика.
    Способности его изучать и развивать по максимуму.

  • Мадам Палийчук , тут сидением в кабинете, сладкими
    улыбками дела не решить, тут всем надо работать
    как рабы на галерах. Ради детей, ради будущего Украины.

  • В младших классах дети не должны знать об оценках друг друга . На них нет клейма неудачника.
    Ребёнок сказал даже какую-то глупость , учитель
    отвечает: неплохая идея, но надо над этим ещё
    крепко подумать.
    В младших классах дети должны много рисовать-
    развивается моторика пальцев, это хорошо действует
    на развитие мозга. Например , на уроке математики
    задача : было 3 яблока прибавили 2 и т.д.
    ребёнок рисует эти яблоки и многое другое
    на уроках он изображает в виде рисунка.

    • Что за чушь! Вы думаете это поможет?
      Месяц сидеть скрюченными за партами и дома корпеть над гигантским количеством заданий, таскать тяжёлые рюкзаки с дополнительными “друковаными зошитами”, и толстыми учебниками (которые можно было бы напечатать в 2-х частях, чтобы они были тоньше) и вы серьёзно считаете, что ещё одни 45 мин дополнительного нахождения в школе на уроке здоровья помогут?

  • Здоровье – это не чушь, это самое главное .
    Вот эти 45 минут будут посвящены , как правильно сидеть за партой, как надо поднимать тяжести без
    ущерба позвоночнику, какие учебники и когда конкретно можно оставлять дома, на каком расстоянии держать учебник , тетрадь , какая у
    ребёнка должна быть обувь, чтобы потом не росли
    косточки, какие должны быть резинки в одежде, чтобы не было в дальнейшем варикоза и т. д.
    Всё это сделать наглядно и интересно. Даже как
    сморкаться, чтобы не повредить ушам, как чихать в транспорте.
    Какая подушка должна быть, как кушать и т.д.

  • Про які реформи ви говорите, якщо пані Палійчук навіть не знає, що приїхавши в колектив, потрібно представитись хоча б спитати чим живе колектив? які проблеми?. А проаналізувавши її дії то це не матушка, яких же вона божих заповідей дотримується, а казна-хто. Таке відчуття, що вона тільки кадровими питаннями вміє займатися, для кумів місця пробивати, але вона забула, що є сила і думка народу.

  • Залишити відповідь

    Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

    Щоб додати фото у коментар, необхідно в текст вставити ссилку на фото.

    Як вигадують кримінальні справи

    Останні новини