Бешлей, перевізники і вже міжнародний досвід
У столиці сусідньої Молдови – Кишиневі, яка вчетверо більша за площею, аніж Чернівці, тариф на перевезення у маршрутках – 3 леї. Якщо перевести це на теперішній невигідний курс гривні, то це приблизно 2 гривні 70 копійок. Хто був, той бачив, що функціонування транспорту налагоджено дуже непогано. В той же час у Москві — маршрутки вимагають до одного долара за проїзд, до 12 гривень, якщо рахувати теперішніми нашими реаліями. Ось вам різниця між тоталітаризмом та демократією. Між правдивою конкуренцією та бізнесом, який заснований на чистому “кришуванні” та корупційних схемах, як у Москві. Так до кого ближчі Чернівці? До Кишинева чи до Москви? До речі, у Москві і зарплати водїв неспівставні.
Вчора Микола Альбота зробив піар-жест, який хочуть подати, як ефектний. Бешлею запропонували очолити траспортне підприємство “Тарас”. Однак, багато жестів, які неможливо прийняти, виглядають ефектними. А реальність, просто факти підказують, що Бешлей наразі ближче до істини. Ціни Франківська, Тернополя і навіть Кишинеу надто промовисті. За ними здоровий глузд. А за іншими цифрами – чернівецькі перевізники. Як відомо, наші перевізники на деяких маршрутах дорахувалися і до 5 гривень, а на багатьох балансують між 4 та 5 .
А ось як депутат Володимир Бешлей прореагував на пропозицію пана Альботи. Запис з його Фейсбук-сторінки:
«ТАРАС» ЦЕ ВАМ НЕ КВАС, А ПРОСТЕ ОКОЗАМИЛЮВАННЯ!
Сьогоднішню пропозицію транспортного магната пана Альботи Миколи Тарасовича очолити одне із наближених до нього підприємств МКП «Тарас», вважаю пустим окозамилюванням та відволіканням уваги громади від проблеми саботування керівництвом міста та перевізниками соціальних проїзних квитків та їх намагання різко підвищити ціни на проїзд у маршрутках.
Натомість, я запропонував, щоб МКП «Тарас» передало свої надприбуткові маршрути №9, №9А перевізникам, які вже готові надавати транспортні послуги чернівчанам за тарифом 2,5 грн. Однак, пан Альбота відмовився відривати від себе ці «збиткові» маршрути.
P.S.: Приємно бачити, що на «МБ» це повідомлення з’явилася із блискавичною швидкістю одразу після наради. Щоправда я жодного журналіста на самій нараді не помітив. Цікаво, хто є постійним замовником публікацій проти пільговиків та за підвищення проїзду, мерія чи перевізники?
Коментарі
При цьому Башлей не сказав, що перевізники з Івано-Франківська є приватні підприємсці на спрощеній системі оподаткування (всі податки разом – 600 грн/міс), а не юридичні особи, та не повідомив, що прийдуть автобуси малого класу, а не середнього.
А ще Башлей (принципово пишу не Бешлей) в чергове пише неправду, бо ніхто з перевізників не вимагає 4, 4,50, чи 5 грн. Просять 3,50, і то не зразу, а поступово, тобто зараз 3 грн, а через 2-3 місяці побачимо яка ситуація буде на ринку пального і там вирішимо.
Візьміть в руки калькулятор і порахуйте:
теперішній проїзд – 2,50. У ньому закладено 3 % рентабельності – це 0,08 грн. Тобто собівартість послуги становить – 2,42 грн.
При цьому вартість пального у собівартості складає приблизно 63 % (це підтвердять навіть працівники департаменту ЖКГ) – 1,53 грн. Решта витрат – 0,89 грн. (2,42-1,53).
Тепер, пальне зросло на 60 % (це бачимо ми самі). Тому складова частина пального в собівартості становить 2,45 (1,53*60%).
Решта витрат нехай залишуться незмінними (хоча з/пл. зросла на 21 відсоток, з/частини – в середньому на 40 % і т.д) і тоді отримаємо 3,34 грн. (2,45+0,89) – це собівартість. Ще додаємо 3 % рентабельності – 0,10 грн. Разом – 3,44 грн.
> А ще Башлей (принципово пишу не Бешлей)
Не буду напоминать бородатый анекдот, но поверьте, что извращение фамилии – очень неблагодарный (о благородности не пишу) трюк.
> в чергове пише неправду, бо ніхто з перевізників не вимагає 4, 4,50, чи 5 грн. Просять 3,50, і то не зразу, а поступово,
можливі тарифи на проїзд, запропоновані чернівецькими перевізниками
…
– МТК “Тарас”, маршрутки №9 – 4,81 грн.
– МТК “Тарас”, маршрутки №9а – 4,44 грн.
> теперішній проїзд – 2,50. У ньому закладено 3 % рентабельності – це 0,08 грн. Тобто собівартість послуги становить – 2,42 грн.
Вы приводите исключительно официальные экономические выкладки, которые подавляющему большинству непосвящённых (мне, например) ничего не говорят. Но явно не учитывают как минимум необелеченных пассажиров, о которых говорится в комментариях, да и в целом, исходят из презираемой всеми либерастами совковой методики, согласно которой, например, предприятия ЖКГ, ТЭК и дорстроя являются катастрофически убыточными, но руководство которых умудряется в кратчайшие сроки становиться мультимиллионерами. То-есть, на бытовом уровне мы аргументированно можем оперировать, покаместь, лишь сравнениями тарифов в схожих областях. А на этом поле Ваша аргументация откровенно проигрышна, поэтому подобные Вам её старательно избегают.
> Решта витрат нехай залишуться незмінними (хоча з/пл. зросла на 21 відсоток
Если уж Вы владеете экономической составляющей. Можно поинтересоваться данными об фактическом изменении должностных окладов водителей и техников маршруток за, например, последние 5 лет?
Ну як би Ви не приводили аргументи і ці обгрунтування, водії автобусу 1,1а майже ніколи не дають квитків, і кожний водій, які обслуговують на маршрутках з пустими карманами додому не іде……………., а також допомагають своїм батькам, щодня по грн,50 (розповідь одного пасажира)
Найкращий аргумент – у сусідніх містах, де й відстані аналогічні, і вартість бензину – тарифи нижчі, при цьому вони безоплатно возять УСІХ пенсіонерів.
Тому бла-бла щодо “економічного обгрунтування” – це х.ло-ло-ло
– Всіх перевізників зрозуміти можна, завжди хочеться заробляти багато і робити мало і щодо якості обслуговування і щодо всього іншого. Для того щоби громадскість могла зрозуміти хто в данній ситуації правий чи перевізники чи пасажири можна провести експеримент в Чернівцях всі квитки повинні видаватися перевізникам під звіт міською радою! Але в свою чергу повинно працювати 20-30 контролерів, які будуть вибірково заходити в будь-яку маршрутку і перевіряти чи обілечують перевізники пасажирів! І в кінці кожно місяця буде більш меньш зрозуміла картина скільки на справді перевозять пасажирів. Думаю маршрути 1,1-а, 9, 9-а — надприбуткові, автобуси битком майже завжди!!!!
Буковинські апетити завжди зашкалювали, НІДЕ більше таких нема. Це треба розуміти. А ціни на пальне хто, пасажири піднімали? Чому вони мають за це розплачуватися? Зарплату ж не підвищують, і нічого, якось люди виживають.