Михайло Павлюк: є питання для дискусії

06.02.2014

Газета “Свобода слова” надрукувала інтервю із депутатом обласної ради Михайлом Павлюком.  Розмову вів Микола Гуцуляк.  Михайло Павлюк нещодавно став членом президії Народної ради, так що є не тільки безпосереднім учасником, але й координатором процесів. Нам здалося цікавим те, що говорить депутат М. Павлюк. До речі, він висловив свою окрему точку зору на рішення сесії, тож і ми плануємо поговорити з ним.

 

. Про діяльність Народної ради, її статус і перспективи спілкуємося із членом президії депутатської групи, позафракційним депутатом Чернівецької обласної ради Михайлом ПАВЛЮКОМ.

a71eb08b350426b2891f71e7eadd0246_MЯк прокоментуєте ротації у президії Народної ради, внаслідок яких Вас було обрано представником позафракційних депутатів замість Назара Горука?

– Я не можу коментувати більше, ніж уже було сказано. Відбулося засідання Народної ради, позафракційні депутати запропонували мою кандидатуру, а представники «Батьківщини», «Свободи», «Фронту змін» і «УДАРу» підтримали її. За таку пропозицію також голосувало двоє народних депутатів України, я утримався. Щодо Назара Горука і його заяв про те, що голосування відбулося без його відома, – то він міг про це дізнатися: інформація про засідання ради поширюється як в Інтернеті, так і по телефону. Мені складно сказати щось більше.

Який статус, повноваження і функції Народної ради в Чернівцях? Наскільки таке утворення є легітимним?

– Юридичний статус Народній раді зараз визначити важко. На наступній сесії обласної ради мають зробити оголошення про створення депутатської групи з числа депутатів різних фракцій. Статус депутатської групи передбачений регламентом і законами України. Такі групи нічого спільного з партійністю, фракційністю чи позафракційністю не мають і покликані реагувати на волю громади щодо захисту прав і свобод людей, питань євроінтеграції, звернень до центральної влади щодо повернення до Конституції 2004 р., зупинення конфлікту, покарання винних у застосуванні сили на Євромайдані т. ін.

Повноваження Народної ради випливають із законів про місцеве самоврядування і статус депутатів місцевих рад. Депутатські групи мають право ініціювати питання на сесії, скликати позачергові сесії, вносити свої депутатські звернення, запити, проводити прийоми. До речі, нашій депутатській групі було б доцільно надати якесь приміщення для того, щоб там щоденно працювати, проводити прийоми, зустрічатися з громадянами. Чому в інших обласних радах це зроблено, а в нас – ні?

За яким принципом були обрані депутати до Народної ради?

– Відбирали відповідно до поданих заяв. Список залишається відкритим для всіх, і я думаю, що збільшення нашої кількості – питання часу. Цілком ймовірно, що деякі депутати схочуть теж долучитися до цієї групи. До Народної ради можна вступати одноособово, навіть не будучи членами фракцій чи якогось іншого утворення. Це воля і право будь-якого депутата.

Чи працює депутатська група над прийняттям обласного бюджету?

– Очевидно, одним із основних питань зараз є прийняття обласного бюджету на 2014 р. Депутати Народної ради не заперечують потреби ухвалення бюджету, багато хто з них вносить свої пропозиції щодо цього, я також свою пропозицію зареєстрував. Думаю, що це правильний шлях, адже ми говоримо про народні кошти – кошти платників податків, які сформовані відповідно до пропозиції фахівців управлінь і підрозділів виконавчої влади. Крім того, необхідно вирішувати ще багато питань, які стосуються соціально-економічного чи суспільно-політичного розвитку. Депутатська група «Народна рада» не тільки за своєю ініціативою створена, це реакція і логічне продовження тих настроїв, які озвучуються з листопада 2013 р. у всій Україні і в Чернівецькій області зокрема. Зрозуміло, що коли відбувалися вибори 2010-го року, люди не могли передбачити таких кричущих порушень прав і свобод, згортань демократичних процесів і ревізії європейського курсу.

Чи можлива «зачистка» ОДА? Як реагуватиме Народна рада на такі дії?

– Я не прихильник таких термінів, але якщо серйозно подумати, то кого будуть «зачищати»? Працівників обласної ради, апарату облдержадміністрації чи людей, які прийшли до обласної ради на прийом до депутатів, зокрема, до депутата обласної ради Папієва? Мені складно сказати. Людей турбувала ситуація в країні. Вони вимагали і вимагають від депутатів якихось дій і, власне, всі ми тут знаходимось для того, щоб врегулювати кризу. Стосовно зачисток чи штурму – це військова термінологія, і я не думаю, що на Буковині треба вживати такі терміни, які ніколи не були нам притаманними. Сумніваюся, що в нас є гарячі голови, які не розуміють ситуації. Кожен може прийти в ОДА і подивитися, що тут порядок, абсолютно нормальне функціонування працівників ради й адміністрації, відсутність будь-яких пересторог, критики, зауважень, конфліктів між сторонами. Я думаю, що таке середовище потрібно зберігати й надалі. На мій погляд, правоохоронні органи також відіграють позитивну роль у забезпеченні порядку і безпеки. Власне, як і депутати обласної ради, які 24-го січня, після закінчення сесії, не побоялися тут залишитися і подбати про ситуацію в колишньому палаці юстиції.

Чи захищатиме Народна рада активістів, на яких днями відкрили кримінальне провадження через штурм обласної державної адміністрації?

– Звичайно, як і кожна громадська організація, спілка чи наукова установа, ми будемо переживати за людей, яким інкримінують те чи інше правопорушення, і будемо надавати всіляку підтримку. При Народній раді вже формально відкритий Центр правової допомоги, декілька народних депутатів взяли це під свій особистий контроль. Тут просто питання в тому, наскільки люди, які прийшли до обласної ради 24-го числа, дійсно мали на меті нанести фізичну чи матеріальну шкоду і чи дійсно в них були такі мотиви. Тут є питання для дискусії. Власне, якщо це все відбувалося в конституційному полі – права на пікет, на демонстрацію, на висловлення своєї позиції, то це також треба брати до уваги. Інше питання – двері треба відновити спільним коштом. Я також долучився до цієї справи.

Чи підпадуть особи, на яких відкрили кримінальні провадження, під дію закону «Про амністію»?

– Мені наразі складно коментувати закон про амністію, тому що я поки не бачу підстав до його застосування. На мій погляд, закон про амністію повинен бути тільки першим етапом у налагодженні подальшого конструктивного діалогу між владою і громадою. Адже в наявній ситуації відповідальність за безпеку, мир і спокій несе влада, і, відповідно, перші кроки повинні бути від влади.

У якому режимі будете надалі працювати?

– Я не поділяю стурбованості багатьох чиновників, які критикують Народну раду просто за формою. Тут краще говорити про те, що ці ініціативи віддзеркалюють прохання людей. Депутатські групи, як і інші можливі утворення, є по всій Україні. Хтось об’єднується заради Європейської інтеграції, хтось – заради федералізації (ідея комуністів). Ми ж об’єдналися як реакція на протести буковинців, які два тижні тому прийшли і стали вимагати нової інституціоналізації та щоб їх очікування були втілені у роботі обласної ради.

Можливо, я розчарую когось, але діяльність Народної ради запланована на середньострокову перспективу. Я вважав би це не так органом революції, який повинен щось зробити за один день, як групою депутатів-буковинців, які хочуть змінити процеси і підходи в політиці на Буковині і які дбають як про життєдіяльність області, так і про суспільні настрої. І які у першу чергу реагують на першочергові вимоги буковинців.

Микола ГУЦУЛЯК

Коментарі
  • Залишити відповідь

    Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

    Щоб додати фото у коментар, необхідно в текст вставити ссилку на фото.

    Як вигадують кримінальні справи

    Останні новини