Анатолій Чесанов про тролейбуси, дороги, корупційні схеми в Ратуші та безгосподарність мера
Депутат Чернівецької міськради від фракції “Рідне місто” Анатолій Чесанов на своїй сторінці в мережі фейсбук описав своє бачення ситуації, що склалась у Ратуші та у місті.
Зокрема Анатолій Чесанов розвіяв міф Каспрука-“Народного” фронту, що депутати проти оновлення тролейбусного парку, розповів про земельні питання, корупційні схеми в команді мера та безгосподарність в управлінні комунальними підприємствами.
“Після обрання секретаря Чернівецької міської ради та налагодження конструктивної роботи депутатського корпусу в місті активізувалися люди, які спершу хотіли використати український парламент для розпуску міської ради, а тепер намагаються активно формувати громадську думку про неспроможність депутатського корпусу вирішувати життєво важливі питання чернівчан.
Звісно, це природно, що комусь може не подобається мер, комусь депутати чи інша політична сила. Але варто зазначити, що більшість конфліктів у Ратуші створюють штучно.
Тож, якщо прибрати політичну складову, стає зрозуміло, що всі суперечливі питання, які виникли, лежать на поверхні. І їх не так вже й багато.
Оновлення транспорту, отримання валютного кредиту на придбання тролейбусів.
Жоден депутат не проти оновлення тролейбусного парку! Усі прекрасно розуміють, що один з пріоритетів на найближчі роки – це розвиток електротранспорту в місті. Хотілося б, аби містом їздили новенькі європейські тролейбуси, але наразі це не можливо через їхню високу вартість. Використовуючи ситуацію, яка склалася, група людей (НФ) вирішила нав’язати громаді кредит на придбання нових вітчизняних тролейбусів. І відсоток ніби то не високий, але валютний..
Декілька місяців у підконтрольних ЗМІ лилася інформаційна атака, а поспіль усі небайдужі чернівчани обговорювали це питання. Та, на жаль, значну частину інформації стосовно цього кредиту відверто перекручували та подавали не в повному об’ємі. Тому спробуємо розібратися, чому депутати міської ради були не у захваті від його отримання.
Одразу виникло питання: які тролейбуси для нашого міста є кращими – нові вітчизняні кредитні, чи вживані після капремонту з Європи, але за свої?
Брали до уваги усі чинники: рельєф міста, якість доріг, покриття доріг (бруківка), ремонтна база, тягова сила усіх моделей. Врахували усі пропозиції фахівців, тощо. І саме головне чи варто брати кредит?!
Ще один чинник: кредит береться під муніципальні гарантії. Тобто, фактично закладається майно громади.
Натомість жодного розрахунку щодо забезпечення цього кредиту досі не надано.
Але депутати не просто відхилили таку пропозицію, а самі взялися до вивчення цього питання.
Отже, кредит у сумі 8 мільйонів євро на 12 років під 7% річних для придбання 40 вітчизняних тролейбусів.
За умови, що євро не буде рости, ми протягом десяти років повинні віддати 400 мільйонів гривень – кожного року по 40 мільйонів. За останні десять років євро подорожчало більш ніж у п’ять разів! І жодних передумов для укріплення національної валюти, на жаль, не передбачається. Прогнозовано, що у гривнях ми будемо віддавати в рази більше! Чи можемо ми собі це дозволити?
Наведу такі цифри: для того, щоб Чернівецьке тролейбусне управління могло забезпечити цей кредит, вартість квитка треба підняти до 6-7 гривень. І це при умові 100% оплати за квитки. Але у нас 70% людей, які користуються тролейбусами, це – пільговики.
Таким чином, забезпечення кредиту цілком лягає тягарем на бюджет міста А за ці десять років непристосовані до специфіки чернівецьких доріг вітчизняні тролейбуси перетворяться на купу металобрухту.
На моє чітке переконання, валютний кредит проштовхують не для того, щоби придбати тролейбуси для громади, а для того, щоби хтось отримав 320 тисяч євро винагороди!
Розуміючи серйозність питання, у 2016 році частина депутатів міської ради увійшла до складу робочої групи, яка ретельно вивчила питання розвитку електротранспорту в Чернівцях. Група дійшла висновку, що зараз для наших доріг більш пристосовані вживані, після капремонту, закордонні тролейбуси з підсиленою базою, прилаштовані до наших умов, а ніж нові вітчизняні.
На потреби ЧТУ було виділено приблизно 50 мільйонів гривень, частина з яких пішла на погашення боргів, а інша – на придбання тролейбусів з Європи. У 2018 та 2019 роках також планується виділити по 40 мільйонів. І таким чином до 2020 року потреба ЧТУ у придбанні тролейбусів буде повністю врахована.
Але, на жаль, останнім часом деякі чиновники, виконуючи вказівки, почали гальмувати процес придбання тролейбусів з Європи. І громада повинна про це знати.
Дороги – пріоритет у розвитку інфраструктури міста.
Усвідомлюючи те, що для нормальної експлуатації громадського транспорту (тролейбусів та мікроавтобусів) та приватного необхідні якісні дороги, в березні-квітні 2017 року депутати визначили пріоритети – капремонт основних і не тільки транспортних магістралей, по яких рухається громадський транспорт, та передбачили на це десятки мільйонів гривень фінансування.
На жаль, розпорядники коштів саботували рішення депутатського корпусу.
Наприкінці року було виконано менше половини запланованого, а капремонт магістральних шляхів взагалі не розпочато.
Розуміючи, що це провал і що в кінці року підніметься галас через великий залишок невикористаних коштів, чиновники відверто почали списувати кошти наліво і направо.
Без затвердження, без заздалегідь передбачуваного фінансування почали виконувати роботи та процедури придбання техніки, яких не було передбачено програмами, виділяти кошти на фіктивне співфінансування.
Але при тому, що заплановані роботи з ремонту доріг не були виконані, ніхто за це не поніс покарання. Чому? Тому, що на посади, в порушення Закону, були призначені «СВОЇ». Ті, хто без жодних запитань виконує безглузді вказівки, ті хто замішані в корупційних схемах.
Безгосподарність в управління комунальними підприємствами та робота розпорядників коштів. Схеми.
Згідно з чинним законодавством, усіх керівників комунальних підприємств та установ призначає тільки міський голова, і вони підконтрольні тільки йому.
Депутати, у свою чергу, враховуючи потреби міста та пропозиції людей визначають пріоритети, затверджують програми і виділяють кошти під їх реалізацію програм. А що відбувається далі?
А далі відбуваються якісь незрозумілі речі. Виконання програм відверто саботується, а винними у цьому чомусь роблять депутатів. Депутати викривають схеми, вказують на недоліки, але мер не реагує ні на що. Чому? Бо свої!
Я переконаний, що командою діючого мера в місті відпрацьовані чіткі корупційні схеми. Одна з них, це схема, як обійти систему Prozorro (система відкритих електронних торгів), аби торги виграли тільки свої фірми. Під час торгів своїми фірмами подаються пропозиції з найменшою ціною. В результаті виграють ті, хто треба. Потім, з рукава, з’являються невраховані додаткові роботи, і під них виділяють додаткові величезні кошти.
А фірми, які реально хотіли взяти участь і подавали реальні пропозиції, програють, і в кінцевому результаті об’єкт для громади коштує набагато дорожче. Схем існує декілька! І усі вони працюють на збагачення покидьків.
Земельні питання
Смішно чути, коли на адресу депутатів лунають звинувачення у земельних «шкурняках» з вуст чиновників та міського голови.
Усі рішення по земельних питаннях готують саме чиновники, які підконтрольні одній людині. На незаконні рішення є можливість накладати вето і, врешті-решт, є можливість призупинення рішень в судовому порядку.
Саме поняття «шкурняк» мене дивує. Так, є випадки, коли вирішується законне земельне питання якогось депутата. Але на нього одразу вішають ярлик «шкурняк», бо це ріже вухо і гарно звучить. Хтось розбирався з цим по суті?.. Головне – змішати з брудом депутата. Хто потім буде розбиратися і спростовувати, що рішення було цілком законне?
Не повинні втратити час та можливості
Прикро про це говорити, але на сьогоднішній день ми маємо ситуацію, коли свої провали, свою неспроможність, безгосподарність та безвідповідальність міський голова перекладає на плечі депутатів, а гарні ідеї та здобутки, до яких він не має жодного стосунку, видає за свої. Але головне аби робилися потрібні речі! Погодьтеся.
І з мовчазної згоди мера всі безпідставні звинувачення виглядають як банальне зведення рахунків з депутатами, яких він з самого початку ігнорував і не бажав жодним чином налагодити спільну роботу, не розуміючи, що в результаті цього протистояння страждає громада міста. Загрався царьок.
Результат роботи його та його «команди» – Чернівці з першого місця скотилися на останні позиції у рейтингу найкомфортніших міст України. За останні чотири роки ми втратили час і можливості зробити якісний прорив у розвитку інфраструктури міста. І тепер не маємо права допустити, щоби це повторилося.
Необхідно чесно розібратися у тому, хто винен у тому, що Чернівці зупинилися у своєму розвитку. Інші міста прогресують, а ми пасемо задніх..
Зробити відповідні висновки і рухатися далі. Адже саме ми повинні дбати про Чернівці. Місто, де живуть наші батьки, рідні, друзі, місто, яке ми залишимо нашим дітям”, – написав на своїй сторінці Анатолій Чесанов.
Залишити відповідь