“Народний фронт” витратив на рекламу 33 мільйони гривень

01.02.2018

Народний Фронт“Народний фронт” найбільше серед політичних партій витрачає коштів на рекламу в медіа, найменше – “Опозиційний блок”.

Про це йдеться в дослідженні Громадського руху “ЧЕСНО”.

За рік на рекламу в медіа партії сукупно витратили 55 млн гривень, тобто менше 15% від загальної суми всіх витрат. Проте, на різні статті партії витрачали теж по-різному. БПП витратив на медіа менше відсотка, у той час як у РПЛ і “Народного фронту” ці суми становили 35% і 38% від загальної суми витрат відповідно.

У партійному звіті ми бачимо лише конкретні платежі на конкретний тип медіа. Побачити кінцевий матеріал, за який заплатили державними коштами, неможливо. Партії не передають копії і зразки в НАЗК, акти про виконані роботи з описом робіт не підлягають публікації. Тому збирати публікації в медіа ЧЕСНО доводилося самостійно. Ускладнювало ситуацію використання ФОПів у якості посередників.

72ee083-media1

Якщо зробити розподіл за типами медіа, можна сформулювати портрет виборця, на якого спирається партія.

89d6e3d-media2

Так, наприклад, партія “Самопоміч” витрачала суттєві суми на просування в Інтернеті. Більше 5 млн було сплачено рекламній мережі Admixer.

“Телевізійні” гроші отримали холдинг “Старлайт Бренд Контент”, який володіє телеканалами СТБ, ICTV, Новий канал (3 млн грн) та Національна телерадіокомпанія України з регіональними представництвами (11 млн грн).

Радикально відрізняється ситуація у партії Ляшка. Вона обирає, переважно, телебачення. Витрати на телерекламу складають 98% усіх медіа-витрат РПЛ. Найбільше отримали телеканали “112-Україна” (28 млн) і “Новини 24” (14 млн 720 тис. грн). Замикає трійку ТРК “Ера” (7 млн). Із регіональних телеканалів багато платили “Телевізійній службі Дніпропетровська” (1177 тис грн.) і “Лтава” (988 тис. грн).

“Народний фронт” є усюди: в абсолютних цифрах їхні витрати найбільші. Це єдина партія, яка суттєво вкладає у ефіри на радіо— 3,5 млн гривень.

90% цих грошей витрачено на послуги  радіогрупи “Тавр” (Хіт FM, Мелодія, Русское Радио, Релакс, KISS FM, Радіо Рокс) та “Радіо-Ера”. 20 млн “Народний фронт” заплатив за телерекламу холдингу “Медіа група Україна” Ріната Ахметова (“Україна”, “Донбас”, “НЛО-ТБ”, “Футбол”), а також 12,5 млн — “Старлайт Бренд Контент” Віктора Пінчука (СТБ, ICTV, Новий канал).

Суми витрат за типами медіа можуть певним чином відрізнятися від дійсності. Причина полягає у тому, що партії часто позначають витрату як “інформаційні послуги”, тому чітко з’ясувати пішли гроші на телерекламу чи на рекламу, наприклад, в Інтернеті, складно.

Окрім цього, незрозуміло, за які саме послуги отримав телеканал: рекламний блок, участь у ток-шоу чи новинний сюжет.

Так, відповідно до результатів дослідження, НФ витратив за рік 33,2 млн грн, партія Ляшка – 13,3 млн, “Самопоміч” – 7,3 млн, БПП – 0,8 млн, “Батьківщина” – 0,5 млн, а “Опозиційний блок” – 0,2 млн.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

Щоб додати фото у коментар, необхідно в текст вставити ссилку на фото.

Як вигадують кримінальні справи

Останні новини