У 2018 році в Україні знову подорожчає хліб
При цьому в 2017 році ціни на хліб в середньому зросли на 20%.
Об’єднання підприємств хлібопекарської промисловості “Укрхлібпром” прогнозує підвищення цін на хліб на 7-8% у 2018 році в порівнянні з 2017 роком. Про це Українським Новинам повідомив генеральний директор “Укрхлібпрому” Олександр Васильченко.
“Я не прогнозую дуже великого зростання цін на хліб, тому що спостерігається досить висока конкуренція на ринку хлібобулочних виробів, – ціна виросте в межах закладеного на наступний рік рівня інфляції 7-8%. Тобто високого і стрибкоподібного підвищення цін не передбачається”, – сказав він.
Васильченко зазначив, що на даний момент ціна на хліб залежить від вартості борошна, яка в листопаді-грудні мала тенденції до зростання, а також від енергоносіїв та заробітної плати пекарів.
Крім того, за словами Васильченка, спостерігається зниження попиту на хлібобулочну продукцію.
“Йде тенденція до зниження попиту на хлібобулочну продукцію. Справа в тому, що хліб сьогодні, як продукт, залежить від чисельності населення, а вона скорочується – остання цифра показувала 42,6 млн осіб. Крім того, структура харчування людей змінюється – люди намагаються їсти менше хліба і приділяють більше увагу фруктам і овочам. Також впливає низька купівельна спроможність населення, в той час як ціни на хліб зростають”, – прокоментував він.
Об’єднання підприємств хлібопекарської промисловості “Укрхлібпром” попередньо оцінює зниження виробництва хлібобулочних виробів на 7,5% до 1,1 млн тонн у 2018 році порівняно з 2017 роком.
“Зберігається тенденція до зниження виробництва хліба. І ця динаміка досить висока – порядку 7,5% зниження до рівня минулого року. Отже очікуємо 1,1 млн тонн продукції за підсумками року. При цьому потрібно врахувати, що статистика зазначає виробництво тільки промислових підприємств”, – сказав він.
Васильченко зазначив, що підприємства, які працюють на єдиному податку, звітують тільки в грошовому виразі, а обсяги виробництва в натуральному виразі вони не висвітлюють.
Отже, за даними асоціації, сукупна місткість ринку хлібобулочної продукції становить приблизно 3,8 млн тонн.
Зі слів Васильченка, наразі тіньовий сегмент цього ринку становить близько 65%, що ускладнює його аналіз і управління ним.
Залишити відповідь