Депутати не дали Каспруку провернути тролейбусну «кредитну аферу»
Схоже, що епопея з валютним кредитом на придбання тролейбусів, який активного проштовхував мер Олексій Каспрук, нарешті завершилася: вчора на сесії Чернівецької міської ради депутати проголосували проти його отримання.
З того часу, як травні минулого року міський голова з власної ініціативи, не порадившись з громадою міста та депутатським корпусом, підписав угоду з ЄБРР про отримання кредиту на тролейбуси, ця тема стала топовою для провладних ЗМІ.
Зомбування населення необхідністю його отримання відбувалося у кращих традиціях геббельсівської пропаганди.
Чернівчанам малювали райдужні картини, що за 8 мільйонів євро ми отримаємо 50 тролейбусів, які одразу ж почнуть курсувати вулицями міста. Але при цьому замовчувався той факт, що купувати ми будемо вітчизняні тролейбуси далеко не найкращої якості, а відсоткова ставка по кредиту, який доведеться повернути за 10 років, невиправдано висока. А найголовніше полягає у тому, що кредит ми беремо у валюті і при нестабільному курсі нам кожного року доведеться повертати все більші суми у гривнях.
Водночас, мешканців міста лякали тим, що тролейбусне управління перебуває у кризовому стані, а практично всі тролейбуси, які курсують містом застарілі, зношені і не підлягають ремонту.
Одним словом, у мізки городян усіма правдами і не правдами намагалися вкласти думку, що лише валютний кредит врятує нас від транспортного колапсу.
Але провладні ЗМІ чомусь сором’язливо закрили очі на те, що депутати міської ради запропонували свій шлях вирішення транспортної проблеми: придбання за бюджетні кошти більшої кількості вживаних, але якісних тролейбусів з Європи, оновлення контактної мережі та запровадження нових тролейбусних маршрутів.
Коли ж перші із придбаних таким чином тролейбусів доставили до Чернівців, підконтрольні Ратуші мас-медіа опанували риторику, що купили металобрухт.
Чим ближче наближався момент голосування по кредиту за тролейбуси у сесійній залі, тим більше розпалювалися пристрасті.
22 грудня, після того, як депутати відмовилися включати це питання до порядку денного, Каспрук пригрозив міській раді розпуском. 26 грудня трапилося дивне ДТП за участю нового тролейбусу, коли у нього, нібито, відмовили гальма. 20 січня були скликані громадські слухання на яких окремі активісти та чиновники ледь не сорочки на собі рвали, з піною у рота доводячи, зігнаним для масовки бюджетникам та студентам, необхідність отримання кредиту. На слуханнях навіть були представники українських підприємств-виробників тролейбусів.
І складалося чітке враження, що метою отримання кредиту для чиновників, активістів та виробників є не оновлення тролейбусного парку, а власне, сам кредит, «бонуси» від якого вони вже поділили між собою, залишивши чернівчанам «священний» обов’язок цей кредит віддавати.
Вочевидь, всі ці моменти не пройшли повз увагу депутатів, які досить швидко зрозуміли, що мають справу з кредитною аферою.
Тож, вчора під час голосування лише 5 чоловік із 43 проголосували за кредит.
Зрозуміло, що серед них був ідеолог кредиту Олексій Каспрук. Його підтримали і два «агента» Максима Бурбака в «Самопомочі» Олександр Ставчанський та Віталій Матвієнко. Кнопку «за» також натиснули Юрій Бурега з «Батьківщини» та Володимир Сєхов з «Соладірності».
Цікаво, що навіть депутати «Солідарності» по квоті «Народного фронту» зрозуміли, що їх однопартієць Каспрук намагається навішати на шиї чернівчан кредитне ярмо. Сергій Греков, Андрій Романчишин та Василь Осачук під час голосування утрималися. А Андрій Кавуля, взагалі, був відсутній.
Андрій Тисовський
Коментарі
Афера з кредитом не пройшла! Браво депутатам!)))
А що тролейбуси у нас нові?? Може це автобусним перевізникам вигідно знищити ЧТД???
Вітаю челядь з старими вбитими тролейбусами.