Вартість тунелю під аеропортом становитиме 130 мільйонів гривень, а не 4 мільярди як заявляв Каспрук
Депутати Чернівецької міської ради Богдан Ковалюк та Віталій Гавриш розповіли чому місту необхідний тунель під аеропортом протяжністю 200 метрів та спростували лякали Каспрука про астрономічну вартість його будівництва.
Чернівчани продовжують активно обговорювати тему будівництва тунелю під аеропортом та дороги, як б з’єднала два найбільші спальні райони Чернівців: «Кварц» та «Гравітон».
Щоправда, чиновники міської ради роблять усе можливе, аби налаштувати мешканців міста проти цього проекту. Зі стін Ратуші лунають месіджи, які підхоплюють та тиражують провладні ЗМІ, про те, що будівництво тунелю вартуватиме 4 мільярди гривень і бюджет міста не потягне цю суму.
Мер Олексій Каспрук не втомлюється повторювати, що через будівництво тунелю Чернівцям на 20-25 років доведеться відмовитися від ремонтів доріг, відкриття нових шкіл, закупівлі медичного обладнання, тролейбусів, тощо.
Але при цьому, ні Каспрук, ні його підлеглі не можуть аргументовано пояснити з якої стелі вони взяли цю астрономічну цифру.
Тож, аби припинити будь-які спекуляції довкола цієї теми, ініціатори реалізації цього проекту, депутати міської ради від фракції «Самопоміч» Віталій Гавриш та Богдан Ковалюк пояснили, як буде виглядати тунель і скільки насправді вартуватиме його будівництво.
«Протяжність траси, яка з’єднає два мікрорайону і частину якої треба буде побудувати становитиме приблизно 1,3 кілометра. Довжина самого тунелю – 200 метрів. Орієнтовна вартість 120-130 мільйонів», – зазначив Віталій Гавриш.
В свою чергу Богдан Ковалюк пояснив чому ця цілком реальна сума, як сніжний ком обросла зайвими сотнями мільйонів і докотилася до 4 мільярдів.
«Ми виходили з реальної ситуації, а тому пропонуємо дорогу на дві полоси, прокладання тунелю із застосуванням звичайної будівельної техніки з подальшим облаштуванням залізобетонної конструкції. Та коли цей проект потрапив до рук чиновників, то вони запропонували чотири полоси, причому роздільні, із облаштуванням двох тунелів на відстані 6-8 метрів. Чиновники також запропонували прокладати тунель земельним снарядом. У нашому випадку в цьому не має жодної необхідності. Тим більше, що лише за те, щоб привезти цю установку зі Львова треба заплатити 40 тисяч євро. І за кожен прокладений нею метр теж доведеться сплатити чималі кошти», – зазначив депутат.
А його колега додав, що траса з тунелем пролягатимуть виключно по землі, яка належить міській раді, тож ні у кого не треба буде викуповувати ділянки, як про це заявляв Каспрук на своєму вчорашньому брифінгу.
Виходить так, що коли Каспрук звинувачує депутатів у тому, що вони пропонують нереальні проекти, то він м’яко кажучи, лукавив, бо цифри зі стелі беруть не міські обранці, а його підлеглі.
Та логіку підлеглих Каспрука зрозуміти можна. Тунель під аеропортом колись таки збудують, адже він запланований у генеральному плані міста, тож, чим більшу суму вони закладуть у кошторис, тим більше потім зможуть роздерибанити бюджетних коштів та заробити на відкатах та тендерах.
Депутати ж не займаються роздуванням кошторисів, а пропонують за нормальну ціну звести важливий інфраструктурний об’єкт.
«Це вам не їжачків, чи ліфти по місту відкривати. Я вважаю, що за 25 років Незалежності ми доросли і готові реалізувати такі інфраструктурні проекти. Але громаді інколи важко пояснити, що потрібні проекти, які не несуть прямої вигоди», – зауважив Богдан Ковалюк.
Хоча переваги цього об’єкту очевидні. Два мікрорайони міста будуть з’єднані нормальною дорогою по якій курсуватиме і громадській транспорт, що дозволить суттєво розвантажити вулиці міста автомобілів, а людям швидше дістатися з «Кварцу» на «Гравітон» і навпаки. Окрім цього, стане інвестиційно привабливою закинута промзона біля тролейбусного депо.
Поки що депутати не готові сказати коли саме розпочнеться будівництво тунелю. За словами Віталія Гавриша, після того як проект буде повністю готовий депутати будуть звертатися до уряду України, європейських інституцій, аби вони надали кошти для його реалізації.
Та, зважаючи на те, як веде себе Каспрук, депутатам доведеться добряче попрацювати, аби втілити проект тунелю в життя.
Тим більше ніхто не гарантує, що чиновники не будуть вставляти палиці в колеса, і саботувати проект.
Бо як справедливо зазначив сьогодні Богдан Ковалюк, якщо будівництвом тунелю займатимуться ті, хто сьогодні займаються ремонтом вулиці Богдана Хмельницького, то краще взагалі за нього не братися.
Захар Подкидишев
Коментарі
два идиота! полные бездари! какой тунель! за откаты!