Каспрук купує підтримку чернівчан у соціологів?

05.07.2017

Вчора в приміщенні товариства «Знання», де зазвичай відбуваються прес-конференції одіозних нардепів «Народного фронту» Бурбака та Федорука, Центр соцдосліджень ЧНУ, ГО «Інститут місцевого самоврядування» та Чернівецька облорганізація товариства «Знання», презентували результати, так званого, соціологічного дослідження, яке нібито було проведено у Чернівцях в червні.

Докаш ЯремчукЩе до оприлюднення результатів було зрозуміло, що «знані» в Чернівцях соціологи потішать нас новими фантазіями на тему чернівецької політики, адже підґрунтя для цього було досить суттєве. Окрім того, що цього разу опитування проводилось за участі затятого представника «Народного фронту» Ярослава Курка, що вже натякало на «об’єктивність» результатів, саме перші дві організації проводили аналогічне опитування наприкінці вересня 2015 року, в якому зганьбилися з результатами виборів до міськради. Тоді, за версією Віталія Докаша (Центр соцдосліджень, завкафедри соціології ЧНУ) та Сергія Яремчука (ГО «Інститут місцевого самоврядування», доцент кафедри соціології ЧНУ) політична партія «Рідне місто» не потрапляла у міськраду посідаючи 10-ту сходинку з результатом 1,3%. Через два тижні ці ж соціологи спростували своє опитування і дали вже «Рідному місту» 13,7%  і другу сходинку. В результаті ж «Рідне місто» перемогло набравши майже 18%.

1444308651_8888888888Можливо саме через ту ганьбу, цього разу рейтинг партій не презентували, адже соціологи, та їх спонсори, розуміють, що «Рідне місто» все так же посідало б першу сходинку, і чергова брехня остаточно б знищила їх репутацію. Відсутність цього питання дивує і тому, що в анкетах були запитання про перевибори і про рейтинг кандидатів на посаду міського голови.

Видає замовників опитування не лише чергове оперативне оприлюднення результатів під потрібним ракурсом у контрольованих «Народним фронтом» ЗМІ, а й те, що результати соцопитування вперше з’явились на офіційному сайті міськради.

Зрештою вже давно ніхто не сумнівається в заангажованості вищеназваних організаторів соцопитувань, але цього разу вони здається змогли повністю вдовольнити замовників і здивувати тих хто хоча б трохи розуміється на соціологічних дослідженнях.

Серед питань були ті, які довгий час «розганяються» підконтрольними Каспруку та Бурбаку ЗМІ (тролейбуси за кредитні кошти, перевибори, тунель, рейтинг мера), і сформульовані вони були таким чином, щоб результати могли стати певною легалізацією численних інформаційних вкидів «Народного фронту» у Чернівцях. До прикладу питання про оновлення тролейбусного парку у Чернівцях передбачало два варіанти відповідей: нові за кредитні кошти та вживані. Чомусь ті хто складав анкету «випадково» забули варіант купівлі нових тролейбусів без залучення валютного кредиту. Нагадаємо, що саме міській голова Олексій Каспрук та його оточення відстоюють ідею залучення валютного кредиту на оновлення тролейбусного парку.

каспрук МихайлішинПодібні маніпулятивні технології використали у більшості питань цього опитування, особливо в тих, що стосувались рейтингу кандидатів на посаду міського голови. До прикладу оцінюючи шанси на виборах міського голови Чернівців, за версією цього опитування, Олексій Каспрук отримав би 46% голосів, а Віталій Михайлішин 11%.

«Ми також періодично вивчаємо електоральні симпатії чернівчан, і звісно, що першим, що кидається в очі це спроби завищити рейтинг Олексія Каспрука та занизити рейтинг Віталія Михайлішина. Це ж стосується і рейтингу впізнаваності», – розповідає, директор ГО “Інститут соціології Маковецького” Віталій Маковецький.

Рейтинг Віталія Михайлішина залишився на тому ж рівні, як і був під час виборів міського голови 2015 року (34%-прим. ред.). Окрім того, такі рейтинги можуть суттєво змінюватись в залежності від того хто ще з можливих кандидатів опиниться у цьому списку. Вибір політиків в цьому опитуванні мені не зовсім зрозумілий».

Також директор ГО “Інститут соціології Маковецького” пообіцяв невдовзі оприлюднити результати останнього соцопитування, яке найбільш реально відображає електоральні симпатії чернівчан на сьогодні.

Як показали результати опитування за авторства соціологів ЧНУ, «Народний фронт» та Каспрук, вкотре за допомогою маніпуляцій намагаються впливати на думку чернівчан. Адже поява цього рейтингу зовсім не випадкова. Він свідчить про те, що чернівчани перестали довіряти регулярним фейкам у провладних буковинських ЗМІ, тож необхідно було їм довести, що це не думка журналістів чи політиків від «Народного фронту», а що це їхня власна думка. В таких випадках найпростіше замовити соцопитування, за допомогою якого можна, так би мовити, легалізувати розповсюджувані месіджи «фронтовиків» про необхідність тролейбусів у кредит,перевибори, тунель та шалений рейтинг мера. Та жадібність очільників «Народного фронту», навіть у таких питаннях, призвела до того, що наймати довелось тих, хто вже зганьбився на брехні.

Роман Данильчук

Коментарі
  • Про рейтинг Каспрука найкраще говорять пенсіонери на зупинках, годинами чекаючи безплатних тролейбусів. І згадують, що за Михайлішина вони і маршрутками мали право безплатно їздити. За Каспрука ж хіба що пішки(((((

  • Залишити відповідь

    Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

    Щоб додати фото у коментар, необхідно в текст вставити ссилку на фото.

    Як вигадують кримінальні справи

    Останні новини