Каспруку не вдалось штучно зіштовхнути депутатів та працівників ЧТУ
Звинувачення на адресу депутатів, емоційні виступи, сварки і врешті-решт хитка домовленість про співпрацю – все це супроводжувало більш ніж двогодинну зустріч депутатів Чернівецької міської ради, членів виконкому та міського голови із колективом Чернівецького тролейбусного управління.
Останнім часом це комунальне підприємство несподівано для всіх опинилося у центрі уваги чернівецької громадськості.
Закупівля, за пропозицією депутатів, вживаних тролейбусів «Шкода» та ламання списів довкола сумнівного валютного кредиту на вітчизняні тролейбуси – лише цього вистачило, аби про підприємство заговорили всі кому не лінь. Тим більше, що почали випливати досить неприємні моменти його діяльності. Зокрема, з’явилася інформація, що керівництво ЧТУ, нібито, заборонило водіям позитивно відгукуватися про придбані тролейбуси. Окрім цього, депутати міськради неодноразово ставали свідками того, як у години пік повз переповнені зупинки ці тролейбуси проїжджали порожніми під виглядом того, що вони несправні. А це на фоні неоголошеного страйку приватних перевізників виглядало відвертим знущанням над чернівчанами.
У Ратуші та ЧТУ всі ці факти заперечували, але диму без вогню, звісно, не буває. Граючи на випередження, чиновники організували зустріч із трудовим колективом комунального підприємства на яку депутатів та членів виконкому позли тролейбусом по маршруту №2. Більшість міських обранців сумнівалися у тому, що такий спосіб доставки вплине на вирішення усіх проблем ЧТУ. Але прості пасажири, які, сплативши 1 гривню 50 копійок, отримали змогу вперше і, мабуть, в останнє проїхатися у «рогатому» з самим мером, були втішені.
Щоправда усі ці веселощі закінчилися, коли тролейбус заїхав на територію депо.
В одному з цехів «гостей» зустрічав натовп працівників комунального підприємства. Люди, перебиваючи один одного, почали розказувати, як вони люблять свого начальника, і досить агресивно спілкуватися з депутатами.
Причини такої поведінки пояснюються дуже просто. Напередодні депутат від фракції «Самопоміч» Богдан Ковалюк повідомив, що у ЧТУ добровільно-примусово збирають підписи на підтримку Івана Іванічека і водночас розповсюджують чутки, що депутати хочуть організувати масове звільнення працівників, а після цього, взагалі, ліквідувати підприємство. Найбільше від працівників діставалося саме цьому депутату, а тому іноді складалося враження, що хтось напередодні провів з водіями, кондукторами та слюсарями роз’яснювальну роботу. Тим більше для цього була вагома причина: на одній із сесій Каспрук запропонував Ковалюку очолити тролейбусне управління. Депутат погодився і написав заяву, а мер, який не очікував такого розвитку подій, почав шукати надумані причини, аби не виконувати свою обіцянку. Тому не дивно, що команду «фас» дали саме на Ковалюка. Мовляв, якщо колектив не сприймає людину, то як Каспрук її може призначити начальником.
Не встигли влягтися перші пристрасті, як розпочалася друга частина марлезонського балету. Працівники ЧТУ почали дорікати депутатам, що у придбаних «Шкод» є проблеми із блоками електроніки тому вони, нібито, часто ламаються та сходять з маршрутів. Але виникає питання: чому про ці проблеми ні Іванічек, ні його підлеглі не говорили, коли у грудні приймали тролейбуси на баланс? Навпаки, хвалили їх і дякували депутатам за те, що виділили кошти на їх придбання. Чому ж так різко змінилася думка?
Ризикнемо припустити, що працівники ЧТУ у цьому випадку були не надто щирими і озвучили тези, які так гріють вуха проштовхувачам багатомільйонного валютного кредиту на придбання вітчизняних тролейбусів сумнівної якості, адже закупівля хоч і вживаних, але якісних «Шкод» ламає усю їхню схему.
Тим більше, що в процесі обговорення з’ясувалося, що й проблеми по сутні не має. З усіх нещодавно придбаних тролейбусів лише два не можуть вийти на лінії через проблеми зі згаданими блоками. Та згідно умов договору їх безкоштовно має замінити постачальник і вирішувати цю проблему має Департамент ЖКГ та, власне, ЧТУ, і аж ніяк не депутати.
Найцікавіше ж полягає у тому, що у ремонтному боксі в якому відбувалася ця розмова не було ждної нової «Шкоди», а переважну більшість несправних тролейбусів складали вітчизняні «ЛАЗи» – ті самі, які ми мали б купувати за кредитні кошти.
Примітно, що певний час Олексій Каспрук, який формально був ініціатором цієї зустрічі, намагався не вступати у дискусії, насолоджуючись «шоу» організованого та зрежисованого його підлеглими. Та у певний момент він та його радники втратили контроль над ситуацією, бо після більш ніж двох годин словесних баталій депутати і члени виконкому переконали колектив ЧТУ, що вони не вороги їм. Що треба купувати нові тролейбуси, збільшувати кількість маршрутів, покращувати умови праці та збільшувати зарплату. Адже, як сам зізнався начальник підприємства Іван Іванічек, за 25 років ніхто ЧТУ не розвивав.
Чому він, як багаторічний керівник згадав про це лише зараз – це окреме питання. Головне, що дві сторони, які хтось на догоду своїм меркантильним інтересам, намагався зіштовхнути, таки досягли порозуміння.
Захар Подкидишев
Коментарі
А что Захар не написал, что троллейбусном депо не хватает 150 человек водителей. И что просто некому элементарно водить троллейбусы. Как впрочем и ремонтировать, поддерживать подвижной состав. И что у нас руководство многих предприятий просто боится наращивать свой потенциал. А предпочитает только ныть, что все плохо. И всех воспитывать, что если их не станет, то будет ещё хуже.