Каспрук навмисно мовчить, що «тролейбусному» єврокредиту є альтернатива
Нею має стати «Програма розвитку міського електротранспорту м. Чернівців на 2017-2020 роки» до розробки якої долучилися депутати Чернівецької міської ради.
Дискусія довкола розвитку мережі електротранспорту у Чернівцях набирає все більших обертів. Щоправда, носить дещо однобічний характер.
На словах міський голова Олексій Каспрук палко виступає за розвиток міського електротранспорту, але панацею бачить виключно у валютному кредиті за який ми зможемо купити не більше 35-40 вітчизняних тролейбусів сумнівної якості.
Підконтрольні Ратуші ЗМІ усіляко розхвалюють цей кредит, вимагають того самого від усіх чернівчан, і не полишають поливати брудом депутатів, які ставлять під сумнів доцільність його отримання.
Насправді ж, кредит та нові тролейбуси абсолютно не вирішать усіх проблем міського електротранспорту. Потрібний цілий комплекс заходів, аби вивести тролейбусне управління з кризи, розширити мережу маршрутів, покращити якість перевезень, тощо.
І от саме про це думають міські обранці. Зокрема, за ініціативи депутата міської ради від «Самопомочі» Богдана Ковалюка була розроблена «Програма розвитку міського електротранспорту м. Чернівців на 2017-2020 роки», яку мають розглянути на найближчій сесії.
Але Каспрук та провладні мас-медіа чомусь вперто замовчують факт її існування, не влаштовують громадських обговорень, але при цьому продовжують звинувачувати депутатів у бездіяльності. Їх логіка зрозуміла: програма, до розробки якої долучилися міські обранці, є тим дієвим інструментом завдяки якому ЧТУ може перетворитися на сучасне комунальне підприємство і створити реальну альтернативу приватним перевізникам.
Беззаперечна перевага цієї програми полягає у тому, що вона містить чіткій та реалістичний план виведення чернівецької мережі електротранспорту на якісно новий рівень.
Загальний обсяг її фінансування за чотири роки становитиме майже 470 мільйонів гривень. За ці кошти планується придбати 87 капітально відремонтованих вживаних тролейбусів з Європи та 18 нових. Але що найголовніше, значна сума грошей буде вкладена у модернізацію та розширення контактної мережі, що дозволить запровадити 5 нових тролейбусних маршрутів. Два з яких будуть протягнуті до Садгори. Інші дозволять з’єднати Гравітон з Проспектом та «Калинівським ринком».
Розширення маршрутної сітки призведе до того, що люди більше користуватимуться тролейбусами і,відповідно, вдарить по монополії приватних перевізників. А це в свою чергу дасть змогу тролейбусному управлінню вийти із тієї кризи у якій воно нині перебуває.
Вочевидь перспективна мати за чотири роки 100 тролейбусів та нові маршрути є більш райдужною, ніж 35-40 тролейбусів і 10 років повернення валютного кредиту.
Тим більше, що озвучені у програмі цифри є цілком реальними і міській бюджет у стані профінансувати усі заплановані заходи. Особливо, зважаючи на те, що у нас в бюджеті кожного року залишаються значні суми, які чиновники не спроможні освоїти.
І виходять так, що поки Каспрук апелює до громади міста гаслами та звинуваченнями на адресу депутатів, останні без жодного пафосу підготували цілком реалістичну програму модернізації міської комунальної транспортної інфраструктури.
Саме тому мер вперто продовжує робити вигляд, що програми не існує, за комунальний транспорт переживає лише він один, лякати чернівчан тролейбусним колапсом та розповідати солодкі казочки про валютний кредит. При цьому, Каспрук без зайвих докорів сумління перекручує будь-які ініціативи депутатів.
Все це він робив на попередніх сесіях, і зробить тоді, коли депутати почнуть розглядати згадану програму.
А мешканцям Чернівців варто вкотре задуматися, хто відстоює інтереси європейських банкірів, а хто – інтереси громади міста.
Андрій Тисовський
Коментарі
Тайм альтернативну програму, яка перекреслює програму Ковалюка, бачив ?
Чудова пограма Ковалюка , майже, як тунель під аеропортом
Не смішіть мої тапочки з цією програмою