Оновлення тролейбусного парку місту вкрай необхідне, але не за будь-яку ціну

26.01.2017

тролейбус_європа

Мешканці міста продовжують ставити під сумнів доцільність отримання кредиту для закупівлі тролейбусів. До дискусії долучається не лише прості черні чернівчани, але фахівці з економічних питань.

Зокрема, власні аргументи з приводу того, що цей кредит невигідний для Чернівців на своїй сторінці у facebook висловив колишній багаторічний начальник підрозділу по боротьбі з економічною злочинністю чернівецької міліції Василь Хащук.

«Насторожує саме оформлення плану капітальних інвестицій (індикативний)… Європейський банк розвитку вважає нас, напевне, дикунами, які нічого не тямлять в економіці, банківській справі. Напевне розраховують, що побачивши в куточку логотип банку ми повинні одразу ж підписати не читаючи всі документи і цілувати їх в задницю за те, що вони нам дали гроші. При цьому заробивши на нас в рік біля 560 000 євро. Незрозуміло звідки взялись ці цифри в плані…

Мені залишається незрозумілим питання відсотків за користування кредитом: ну, маржа 7% на рік це ясно, а от 6-ти місячна ставка EURIBOR ???? це як??

Складається враження, що нам як собакам по кістці кидають ту інформацію, яка вигідно КОМУСЬ…

Можна було б сказати чи вигідний кредит чи ні, якби була оприлюднена повністю інформація по кредиту та механізм отримання коштів, а саме:

Детальні умови кредиту – хто підбирає (кредитор чи позичальник) виробника та постачальника тролейбусів , закупівля проводиться напряму у виробника чи диллера, Якщо у виробника то це одна справа, якщо у дилера то інша. Якщо диллер за-кордоном, йому повертають 23% ПДВ при експорті. Якщо напряму у виробника, то тоді тролейбусному управлінню повинні будуть повернути 23% ПДВ виробник, або його діллер. Як буде відбуватись фінансування – банк гроші заплатить постачальнику тролейбусів чи тролейбусному управлінню, а воно в свою чергу розрахується з постачальником. Якщо банк розрахується з постачальником це одна сума (пряма ціна 168 000 євро одного тролейбуса). Сюди слід додати витрати на доставку в Чернівці, розмитнення тролейбуса (в т.ч. 20% ПДВ) ще плюс 33 600 євро. 50 тролейбусів множимо на 33 600 євро і отримуємо 1 680 000 євро лише ПДВ. Питання хто і з яких коштів оплатить цю суму??? Звідки їх взяти? Чи входять вони в кредит? На це питання мер, як лобіст єврокредиту, ніяку відповідь не надав і нічого не роз’яснює…

Стосовно обладнання для техобслуговування – ціна 600 000 євро. Якщо по схемі: диллер не резидент, повернення 23 % ПДВ (а це 138 000 євро). Далі у нас розмитнення – 20% ПДВ (120 000 євро), витрати на доставку. Теж саме питання хто оплачує розмитнення і з яких джерел. У тролейбусного управління коштів немає. Вони передбачені кредитом?

Навчання персоналу для обслуговування обладнання. Чи передбачено кредитом, яка сума необхідна для цього, джерела оплати.

У разі якщо закупівля проводиться у нашого виробника, то необхідно вивчити питання ХТО ОПЛАЧУЄ ПЕРЕРАХУНОК ВАЛЮТНИХ КОШТІВ НА РАХУНКИ В УКРАЇНІ – КРЕДИТОР ЧИ ПОЗИЧАЛЬНИК??? АДЖЕ СУМА НЕМАЛЕНЬКА!!! І КОМІСІЯ БУДЕ ТЕЖ ДАЙ БОЖЕ,,, :(І В КІНЦІ МИ ОТРИМАЄМО НЕ 8 500 000 ЄВРО, а НАПРИКЛАД 7 500 000 .

До відома широкого загалу не доведено як саме буде проводитись саме кредитування: на рахунок Мінфіна, а він уже спрямує кошти на рахунки Позичальника. Чи прямо з рахунків Банку реконструкції та розвитку на рахунки Позичальника? Тоді слід визначитись чи підпадає під постанову НБУ про обов’язковий продаж валюти ці 8 500 000 євро? Якщо підпадають, то на сьогодні курс НБУ щодо євро 29,27 грн. А в плані він чомусь забитий 28 грн…. Чого б це? Можливо план старий…  І якщо Позичальник буде купувати тролейбуси за- кордоном йому знову будуть потрібні євро і він купить їх за ціною 29,80 грн.

На мою думку, для того щоб уникнути всіх цих спекуляцій, щодо питання придбання тролейбусів, необхідно дати вичерпні відповіді на всі вищеперераховані питання. І це можа зробити за допомогою детального інвестиційного плану. Я так розумію у Кредитора цей план є!!! Але чи він задовольняє громаду м. Чернівці? Чи не розроблений він під якусь так звану «програму»? Хто його розробляв? Повинен був його б розробляти Позичальник, так як він в цьому найбільше зацікавлений!!! Він повинен в цьому плані, винайти можливість за найнижчу ціну купити найякісніший товар!!! А платити 320 000 євро за невідомо що, це АБСУРД!!! Шановний пане Іванічеку не можете самі розробити план, зверніться до ЧНУ, КНТЕУ… Там вам безкоштовно зможуть зробити його… Хай зарахують студенту за дипломну роботу!!!

З тієї інформації, що маю на даний час можу зробити висновок, що кредит з такими умовами як зараз (рівняння з багатьма невідомими) недоцільний та збитковий.

Якщо по одній схемі то ми можемо ґрунтовно зекономити на цій закупівлі – до 1 775 288 євро і пустити ці гроші на погашення того ж тіла кредиту. То по іншій ми додатково повинні залучити на розмитнення 1 543 728 євро. Плюс 320 000 євро за незрозумілий інвестиційний план.

Ці розрахунки зроблені на основі даних з інтернету. Бо ж інших офіційних немає… Велика комерційна таємниця… Ціною в 1 775 288 євро (повернення ПДВ) + 320 000 євро (за інвестиційний проект). Питання хто їх отримає Позичальник чи буде задовільнено фінансові інтереси іншої зацікавленої особи???

Оновлення тролейбусного парку місту вкрай необхідне. Але не за будь-яку ціну ….», – йдеться у дописі експерта.

16299627_1706148809677114_2948511528662721795_o

16195391_1706148983010430_6764090501577702484_n

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

Щоб додати фото у коментар, необхідно в текст вставити ссилку на фото.

Як вигадують кримінальні справи

Останні новини