Іван Рибак про уряд жебраків, експорт лісу та буковинську політику
Спілкувалася: Альона Чорна
Іван Рибак – народний депутат України від 202 виборчого округу. Спілкуємося про роботу на окрузі, відставку уряду Яценюка, мораторій на експорт лісу, законотворчу діяльність та особливості буковинської політики.
Іване Петровичу, неодноразово політичні опоненти закидають, що ви мало приділяєте уваги своєму округу. Розкажіть, що вдалося за цей час зробити для буковинців, які вас обирали?
Не знаю хто це говорить і слідкує за моєю діяльністю на окрузі, але тим не менше на сьогодні є громадські організації, які на відміну від моїх політичних опонентів, професійно досліджують діяльність кожного народного депутата. І я б не сказав, що є зауваження серед активістів і фахівців, які знають, що таке робота нардепа і які можливості він має для того, щоб виконувати свої функції. Це серйозний масштаб роботи і не тільки на окрузі. Мій номер телефону вже багато років знають буковинці, з якими обговорюю проблеми і шукаю шляхи вирішення проблем навіть у вихідні дні. Сьогодні зустрівся з головами сільських рад щодо перспектив об’єднаних територіальних громад в Кіцманському районі. Після чого приїхав в с. Стару Жадову, де обговорювали плюси і мінуси децентралізації, питання опорних шкіл, інфраструктури. Питань є дуже багато і по мірі надходжень вирішуємо їх. Так минулого тижня виконав свою обіцянку щодо ремонту приміщення «швидкої» у Кіцмані. Це серйозна робота про яку довгі роки говорили чиновники і не робили. Я знайшов інструменти і це питання вирішили. Але теж не можу підмінювати функції держави собою. Завдання народного депутата – формування певного клімату для розвитку тієї чи іншої галузі. У грудні минулого року ми проголосували за бюджет 2016 р., в якому заклали кошти на Фонд регіонального розвитку, капітальні видатки, на інвестиційні програми та інше. На сьогодні маємо дуже багато інструментів, які ми надали місцевому самоврядуванню і це є велика пророблена робота, в тому числі і мною, як народним депутатом. Сьогодні знайшов статтю про аналіз роботи мажоритарних депутатів. Я потрапив в п’ятірку народних депутатів за ефективністю законотворення. На першому місці Володимир Литвин, на другому опинився я. І це приємно. Не зважаючи на те, що я всього рік в парламенті намагаюся добросовісно виконувати поставлені на мені функції та задачі.
- Парламент визнав діяльність уряду незадовільною, однак голосів народних обранців не вистачило, щоб відправити Арсенія Яценюка у відставку. Для вас це було несподіванкою, чи очевидною домовленістю?
Я декілька разів ставив свій підпис під різними постановами, проектами, які давали би можливість поставити на голосування питання недовіри до уряду очолюваного Арсенієм Яценюком. Як виявилося я один з небагатьох народних депутатів, хто підтримував відставку Яценюка і голосував за те, щоб цей уряд пішов в небуття, а на його місце прийшли ефективні менеджери, які могли би рухати державу вперед. Коли Арсеній Яценюк очолив уряд не було великих надій, але сподівався, що Буковина виб’ється в лідери по рівню соціально-економічного розвитку. На жаль ми бачимо плачевну ситуацію, коли Чернівецька область маючи «свого» прем’єра не отримує не те, щоб преференцій, але навіть менше, ніж інші області.
Була надія на те, що депутати «Опозиційного блоку» та інші представники регіонів України проголосують за відставку. Однак вони просто вийшли із залу. Та суспільство дає оцінку, парламент визнав роботу Кабміну незадовільною. Тому цілком ймовірно, що вже невдовзі буде створена нова коаліція і відбудеться зміна керівництва виконавчої влади в Україні.
- Назвіть кілька ключових причин чому ви голосували за відставку уряду Яценюка? В чому бачите його незадовільну роботу і яким на ваш погляд має бути уряд?
Ми маємо в Україні сформовану думку про український уряд, яка підкріплена реальними фактами. Це уряд жебраків. Уряд, який безперестанку просить гроші і вимагає у Верховної Ради голосувати за закони, які будуть надавати можливості безмежно зичити гроші за кордоном для того, щоби Україна могла функціонувати як держава. Щодо причин мого голосування, то першим і найважливішим аргументом є несвоєчасне і неякісне подання проекту закону України про державний бюджет. Велику частину роботи по підготовці бюджету і податкового кодексу замість Кабміну робили у стінах Верховної Ради. Наступне – питання формування субсидіальної системи. Це дуже важливе питання. Адже ці гроші, які виділяються для субсидій, з однієї сторони – допомога малозабезпеченим, а з іншої – інструмент заробляння грошей газовими, енергетичними олігархами, які поставлять до кишені мільярди через те, що Кабінет міністрів не може забезпечити ефективну соціальну політику, а використовує інструменти субсидій, які не завжди потрібні тим людям, яким вони надаються. Не секрет, що під час опалювального сезону українці відкривали вікна, оскільки хвилювалися, що в разі невикористання певної кількості кубів газу їм на наступний період їм не дадуть субсидії. Власне така незграбна політика Кабміну якраз спонукала мене до того, щоб натиснути кнопку «за» відставку уряду Яценюка.
Я бачу наступний уряд розвитку, уряд модернізації, уряд сильної потужної держави, яка не буде робити ставку виключно на кредити, а буде піднімати на основі тих законів, які Верховна Рада уже прийняла. А це дуже багато серйозних законів, з якими можна впроваджувати та мати зиск для держави, для органів місцевого самоврядування, об’єднаних територіальних громад. в т.ч. Закон про індустріальні парки. Ми сьогодні повинні прийняти закон, який допоможе Кабміну впорядкувати земельні питання, а саме забрати можливості у облдержадміністрацій розпоряджатися землями які, знаходяться за межами населених пунктів і передати ці землі в управління територіальним громадам, органам місцевого самоврядування для того, щоби вони могли створювати умови для потенційних інвесторів.
В разі, якщо Яценюк таки піде, кого бачите на посаді прем’єра?
Арсеній Яценюк – дитя асфальту і він не знає чим і як живе село. Як виживають люди. І найперша відмінність між нинішнім прем’єром і Володимиром Гройсманом в тому, що Гройсман є господарником, який за вісім років керівництва Вінницею вивів свій регіон на перші місця по всіх показниках соціально-економічного розвитку. Він буде намагатися зробити щось для України і увійти в історію, як керівник, який змінив ситуацію в державі на краще. Певен, що Володимир Гройсман буде керувати Кабміном з не меншим азартом, ніж він керує Верховною Радою.
Цьогоріч на всі дороги державного значення у Чернівецькій області було виділено тільки 34 мільйони. Чому так і чи можливим є спрямування додаткових коштів?
Це питання якраз і свідчить про любов Арсенія Петровича до буковинської громади, місця де він народився. Адже навіть донецькі робили так, щоб дорога до Донецької області була кращою.
Ми бачимо, що Львівська область отримала на ремонт доріг 256 млн., Івано-Франківська 400 млн. Хмельницька, Житомирська – сотні мільйонів гривень. Натомість Чернівецька тільки 34 млн. Цих коштів вистачить для ремонту 9 км. доріг з Чернівців на Заставну і 256 метрів на ремонт мостового переходу через річку Дністер. А на автошляхи місцевого значення 0грн., 0коп. Виборці вже дають свою оцінку такій роботі уряду. Я зустрічаючись з багатьма мешканцями Буковини не зустрів жодної людини, яка підтримала б політику Кабміну, яку веде сьогодні Арсеній Петрович.
- Майже рік як президент підписав закон про мораторій на експорт лісу. Однак кількість вагонів з деревиною на митниці не зменшується. Виходить, що закон не діє, чи його вправно обходять?
Хочу сказати, що я був співавтором низки поправок до цього законопроекту. Але восени, коли закон уже практично мав набрати чинності, Кабмін не виконав перехідних положень прийнятого нами законопроекту в частині формування нормативно-правовової бази, якими могли б керуватися на місцях господарники-лісівники. Наступною проблемою було доручення Кабміну лісовій агенції підготувати законопроект щодо призупинення дії законопроекту про мораторій. Це вперше в історії України Кабмін хоче скасувати закон, за яким Верховна Рада хоче зберегти ліс в Україні. Тобто нам кажуть: давайте підготуємо законопроект скасувати ці заборони, тому що ми порушуємо правила, які ми підписали в угоді Світової організації торгівлі, в асоціації України з ЄС та ін. А скажіть, чи Австрія, Німеччина, дає можливість вивозити на експорт стільки своєї сировини, скільки це дає робити Україна? Звісно, ні. Там серйозні обмежувальні заходи!
На сьогоднішній день закон в більшій своїй частині почав діяти. Під депутатським контролем все ж таки ділова деревина, зокрема наших карпатських хвойних порід вже не вивозиться. Вагони, які спостерігаємо на нашому залізничному вокзалі, можна безперешкодно оглянути і побачити, що це сосна. Переважно з Східної, Північної частини України, яка транспортується до Румунії, на переробне підприємство. Те, що дозволяється вести з Карпатського регіону – це дров’яна сировина. В той же час це не виключає того, що десь ділки намагаються під виглядом дров перевести діловий ліс. На відміну від того, що було це незначний відсоток, підтвердженням чому є проведення аукціонів.
- Чи є реальні справи правоохоронців у боротьбі з незаконними вирубками лісу? Можливо вам відомо про відкриті кримінальні провадження щодо роботи посадовців лісової галузі?
На жаль несанкціоновані рубки в Україні – це рубки без прізвищ зловмисників. Тому такі кримінальні справи в більшій свої частині по факту. Виявили пні, зрубані дерева – відкривають справу. Але під час розслідування прізвища залишаються не з’ясованими. Тим не менш масових, незаконних вирубок нема. Не думаю, що лісівники будуть сильно ризикувати і різати «в пень» ліс та відповідати за це. Це робиться все набагато хитріше і відповідно до законодавства. Тому в нас є велика проблема: ні ми, як представники ВР, ні представники ЗМІ не можемо вплинути на ті, чи інші процеси в лісовому господарстві, так як не маємо на це прямого впливу. Якщо б нам дали можливість запроваджувати депутатський контроль, все було б по-іншому. Натомість якщо ти хочеш щось викрити, розслідувати – це сприймають, як втручання в господарську діяльність.
- Ви являєтеся співавтором законопроекту “Щодо розвитку ринку вживаних транспортних засобів”. В разі його прийняття, що цей закон дає українцям?
Щоб люди могли купувати доступні автомобілі на території України, нам прийшла така ідея і ми по суті її зреалізували в законопроекті щодо регулювання ринку вживаних автомобілів. По-перше цей законопроект вбачає в собі зменшення плати за акциз по вживаних авто. Ми зможемо дати можливість громадянам купувати автомобілі за набагато нижчою ціною. Якщо в Німеччині, наприклад, авто коштує 3 тис. євро, то в Україні має коштувати не більше 5 тис. євро. Наступним фінансовим позитивом є наповнення акцизу, який сплачується при купівлі паливно-мастильних матеріалів. Ці кошти йтимуть в розпорядження органів місцевого самоврядування.
Над чим зараз працює міжфракційна “Буковина”. І чому не всі буковинські нардепи входять до цього об’єднання?
Другу частину вашого питання треба адресувати якраз до тих депутатів, які не входять до міжфракційного об’єднання «Буковина». Можливо вони вже показали свою роботу в минулому скликанні Парламенту, коли вони були учасниками і членами відповідно «буковинської діаспори» у Парламенті. Можливо зрозуміли, що не здатні працювати в Буковині і, коли в минулому році сформувалось нове депутатське об’єднання «Буковина», вони вже навіть не вступали. Щодо першої частини питання, ми зараз працюємо над проектом до Дня вишиванки у Верховній Раді, адже саме Чернівці стали містом, де народилось це свято. Плануємо запросити буковинських майстринь, які саме беруть участь у створенні таких шедеврів українського мистецтва. Ми маємо серйозне культурне надбання на Буковині, традиції, гарних митців, маємо чим пишатись.
Щодо іншої роботи, то депутати міжфракційного об’єднання зробили достатньо багато речей: це і випуски книг буковинських авторів, і питання по транспортній інфраструктурі. Зауважу, що з незрозумілих причин Чернівецька ОДА не використовує кошти для ремонту доріг, які були отримані через введення експерименту щодо митних платежів. Це теж ініціатива міжфракційного об’єднання, модератором якого була народний депутат Оксана Продан. Зараз ці кошти десь на рахунках і ми не розуміємо, як і хто ними опікується. Сподіваємося за ці кошти будуть зроблені дороги хоча б до 75-річчя з дня народження Івана Миколайчука, в село Чортория, де «на гостину до Івана» приїдуть гості з усієї України. І щоб не вдарити обличчям в багнюку голові Чернівецької ОДА треба повертатися із закордонних вояжів і починати працювати над інфраструктурою.
- Насамкінець трохи про буковинську політику. Ви часто критикуєте голову Чернівецької ОДА Олександра Фищука. Чому? Ця неприязнь ще з часу виборчих перегонів, чи ви бачите явні недоліки в його роботі?
Думаю, що явні недоліки в його роботі бачу не тільки я. Вся буковинська спільнота напевно це бачить. Я говорю те, що є насправді. Якщо б я не критикував Олександра Георгійовича, то сьогодні з «Фонду регіонального розвитку» місто Кіцмань не отримало б 10 млн. грн. на будівництво магістралі, для постачання питної води з Лужан. А в них зношена нитка водогону, де втрачається 60% води. І це треба робити. Але я два роки критикував і нарешті ми добилися результату, документи подані вже до Києва. Довелося пройти декілька кіл пекла, щоб Олександр Фищук це зробив. Так само питання ремонту доріг. Не секрет, що єдиний округ, де зроблені ремонти доріг – це 202 округ (один з найбільших в Україні), а саме у м. Сторожинець, м. Вашківці та автодорога на відрізку Снятин-Мамаївці. І ці роботи треба продовжувати, адже найгірші дороги, які не витримують шквалу нарікань у Путильському, Сторожинецькому та Вижницькому районах. На сьогоднішній день Чернівецька ОДА у такому вигляді, у якому вона є – абсолютно неефективна. Олександр Фищук перебуває у Польщі, найближчими днями має бути в Німеччині, а потім планує повернутися ближче до Пасхи. А якщо ми говоримо про керівництво області, то голова має зранку їхати до Києва, вирішувати питання потрібні для регіону і, уже ввечері повертатися, бо він є єдиним керівником, який має забезпечувати життєдіяльність Буковини. Голови районів, міські, сільські голови, вони теж можуть гарно справлятися, але, якщо людині надали певні функції, вона має їх виконувати. Тому треба працювати, а результат не забариться.
Коментарі
ГЛАЗА ХИТРИЕ, ТУПЫЕ.
РЕЧИ ДЛИННЫЕ, ПУСТЫЕ.
Зачєм ти так, Іван Петрович? Я не тримаюся за крісло
Розумна людина. Толково знає свою роботу.
Яценюк тим часом краде, що не встиг раніше. Фінал кар’єри вже скоро.
Дорожники області з пошаною відносяться до Вашої роботи в ВР. Саме Ви і Оксана Продан намагаєтесь турбуватись про їх фінансування. На жаль, бажання Яценюка і Бурбака, забезпечити себе добрячими ВІДКАТАМИ, НАВМИСНЕ зривають добрі ВАШІ наміри. Фіщук. тягнучи підленькі нотки скрипки бандитів від влади, разом з Пуршагою, роблять все, щоби звести нанівець фінансування за рахунок відрахувань митниці. Профком Облавтодору звертався до депутатів ВР з проханням прийняти Закон про ДЕРЖАВНИЙ ДОРОЖНИЙ ФОНД! Просять вони ВАС “приробити ноги” листу. Ще хотілося би Вашого втручання в кадрову політику КабМіну, коли керуванням займаються люди ПО КВОТАМ ПАРТІЙ, а не по розуму, освіті, досвіду роботи.
ви курви в владі тіко кредитів українцям на шию набераєте, а ті кредити розкрадаєте і жируєте http://interfax.com.ua/news/economic/336495.html
ГАНЬБА!!!!
Хто б що не говорив, а міжфракційне об’єднання реально працює. Без пафосу і болтовні. Якщо б всі працювали так, мали б ральні результати.