Оборудки на шкільних олімпіадах? Викладачі і ректор ЧНУ підняли скандальне питання перед губернатором
У листі підписаним ректором і викладачами ЧНУ, який звернений до губернатора та голови облради йдеться про підтасовку результатів шкільних олімпіад.
Голові Чернівецької обласної державної адміністрації
Фищуку О. Г.
Голові Чернівецької обласної ради
Гайничеру М. І.
Звернення
науково-педагогічних працівників Чернівецького національного університету
імені Юрія Федьковича та педагогів загальної середньої освіти Чернівецької області
Науково-педагогічна та педагогічна громадськість Буковини вкрай стурбована процесами, які відбуваються в системі освіти області на тлі загальнодержавної модернізації системи освіти загалом та реформування її післядипломної педагогічної ланки зокрема. На нашу думку, в останні роки Інститут післядипломної педагогічної освіти перестав належним чином виконувати свої функції методичного супроводу процесу підвищення кваліфікації педагогічних працівників загальноосвітніх шкіл. У більшості випадків цей супровід звівся до примусового продажу великої кількості власної друкованої продукції слухачам курсів.(підкреслено – ред) Більше того, політика, яка проводиться нинішнім керівництвом Інституту відбиває бажання вчителя систематично та цілеспрямовано займатися підготовкою учнів до олімпіад та конкурсів різних типів. Причиною цього є той факт, що роботи деяких офіційних переможців учнівських олімпіад (районного та обласного рівнів) не відповідають фактичному рівню їх знань. Це наштовхує на думку, що «вибрані» учасники олімпіад заздалегідь були ознайомлені з конкурсними завданнями. А оскільки ця процедура не додавала їм знань, то ці «переможці» або відмовлялися брати участь у наступному етапі змагань, або ж привозили нульові результати. Як наслідок, за останні роки з багатьох предметів склад команд від Чернівецької області став мінімальним, бо загальноукраїнський рейтинг області погіршився. Не зайвим буде додати, що задовольняючи якісь власні амбіції та зводячи особисті рахунки, працівники інституту опустилися до відвертого фальшування результатів Всеукраїнського конкурсу юних математиків, який проходив у Чернівцях у цьому навчальному році. Результатом такої ганебної дії стало те, що об’єктивно сильніша команда міста Чернівці не пройшла до фінального етапу турніру, де її місце зайняла збірна команда області. Чи захотять ці діти надалі витрачати свій вільний час для підготовки та участі у подібних «змаганнях», ставши свідком такого цинізму та несправедливості? Окремої розмови вартує фінансова сторона проведення цього конкурсу, оскільки фінансовий звіт Інститутом ніде не оприлюднювався.
Цей далеко неповний перелік фактів діяльності Інституту, дає нам підстави вважати, що нинішній директор Інституту не належно виконує свої безпосередні обов’язки та не відповідає ні моральним, ні професійним якостям, якими повинен володіти керівник такого закладку.
Традиційно співпраця вищих навчальних закладів, в тому числі й Чернівецького національного університету, із загальноосвітніми навчальними закладами відбувалася за посередництва Департаменту освіти і науки Чернівецької ОДА та Інституту післядипломної педагогічної освіти. Університет брав активну участь у проведенні учнівських предметних олімпіад усіх рівнів, підготовці науково-дослідних робіт слухачів Буковинської малої академії наук, фахових педагогічних конкурсів, здійсненні підвищення кваліфікації педагогічних працівників краю тощо. ЧНУ безпосередньо та глибоко зацікавлений у розширенні такої співпраці, в якісних змінах в організації роботи управління усіх ланок загальної середньої освіти та її науково-методичного супроводу. Адже якість вищої освіти безпосередньо залежить від рівня підготовки випускників загальноосвітніх навчальних закладів.
Упродовж останніх років кращі фахівці університету не мали можливості впливати на організацію та проведення предметних учнівських олімпіад. Непрозорість процедури змагань, необ’єктивність оцінювання та не завжди належна якість конкурсних завдань були результатом політики, яку проводить нинішнє керівництво інституту через певну зацікавленість у такому підході.
У зв’язку з вище наведеними фактами та сподіваючись на підтримку нового керівництва Департаменту освіти і науки представники університету та учителі шкіл у 2014 році звернулись до Директора Департаменту освіти і науки Чернівецької ОДА з проханням змінити процедуру проведення учнівських змагань. Уперше за багато років це звернення було почуте і мало успіх: викладачів університету було включено до складу журі олімпіад другого рівня, науковці підготували конкурсні завдання третього етапу, фаховий рівень членів журі обласного етапу не викликав сумнівів. Як наслідок, цього року Чернівецька область має найкращі результати участі буковинських учнів на Всеукраїнському етапі предметних олімпіад з усіх дисциплін за останні роки. Так само успішно відбувся в Чернівецькій області і фаховий педагогічний конкурс «Вчитель року – 2015»: усі переможці обласного рівня увійшли до фінального туру та продовжать змагання за почесне звання найкращого вчителя України.
Чернівецький національний університет та педагогічна громадськість висловлює свою підтримку і схвалює дії Департаменту освіти і науки щодо своєчасних і доцільних змін в організації системи освіти області і сподівається на незмінність обраного курсу.
Проте варто зазначити, що для досягнення позитивних результатів учнів та педагогів області в інтелектуальних та фахових змаганнях на всіх рівнях працівникам Департаменту довелось перебрати на себе змістовні організаційні функції, які за чинними Положеннями мали би здійснюватися Інститутом післядипломної педагогічної освіти. Така організація управління освітою області викликає занепокоєння, коли одна ланка не здатна якісно виконати свої законні функції, змушуючи іншу включитися у цю діяльність. Одним з прикладів організаційних проблем, пов’язаних з діяльністю інституту, є звернення координаторів природничого інтерактивного учнівського конкурсу «Колосок» до управління освіти Чернівецької міської ради та Департаменту освіти і науки ЧОДА з проханням сприяти їх діяльності в області без залучення ІППОЧО, оскільки конструктивного діалогу у організаторів з методистами Інституту не вийшло.
Така ситуація привернула увагу керівництва університету та змушує констатувати наявність виробничого конфлікту між двома найважливішими ланками управління освітою області – Департаментом освіти і науки (який повинен здійснювати управлінські, організаційні та контрольні функції) та Інститутом післядипломної педагогічної освіти (який повинен забезпечувати науково-методичний супровід). Очевидно, що ці проблеми були спричинені діями керівництва Інституту та Чернівецької обласної ради, як засновника Інституту, що призвели до обмеження дієвого контролю Департаменту за діяльністю Інституту (тобто конфлікт закладений у нормативній базі).
На жаль, є підстави вважати, що керівництво Інституту намагається штучно перевести конфлікт, який має виробничий характер, в особистісну площину і втягнути в нього увесь колектив. До того ж сьогодні діяльність ІППОЧО не узгоджується з чинним законодавством (Закон України «Про вищу освіту»), а тому підлягає поверненню у правове поле.
На нашу думку доцільним є:
- створення робочої групи з вирішення проблемних питань;
- розроблення Статуту Інституту відповідно до чинної нормативно-правової бази;
- призначення тимчасового виконувача обов’язків директора Інституту на період діяльності робочої групи та затвердження нового Статуту закладу.
Умовами успішного вирішення проблемної ситуації є:
- збереження усіх функцій інституту,
- забезпечення робочими місцями усіх його працівників,
- безперервність та належний рівень надання послуг з підвищення кваліфікації педагогічних працівників області.
Вважаємо, що ця ситуація потребує втручання керівництва області з метою узгодження діяльності Департаменту та Інституту.
Мельничук С.В., ректор Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича
Івасюк О.М., доцент кафедри української літератури Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича, в.о. директора ЧО ІППО (2007-2010 рр)
Бабич Н.Д., професор кафедри історії і культури української мови Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича
Звоздецький Т.І., доцент кафедри математичного аналізу Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича
Пшенічка П.Ф., викладач Чернівецького ліцею №1 з фізики, заслужений вчитель України
Кінащук Н.Л., директор Чернівецького ліцею №1, вчитель математики
Заячук М., доцент Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича, депутат Чернівецької міської ради
Фочук П.М., завідувач кафедри неорганічної хімії твердого тіла та нанодисперсних матеріалів інституту біології, хімії та біоресурсів Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича
Волков Р.А., заступник директора інституту біології, хімії та біоресурсів, завідувач кафедри молекулярної генетики, біотехнології Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича
Абрам’юк Г.Й, заступник директора Чернівецької гімназії №5, вчитель біології
Головацький В.А., професор кафедри теоретичної фізики Чернівецько
Коментарі
Давно пора поднять эту проблемы.
Фальсификация знаний, оценок, мест на олимпиадах
налицо. Если бы была честная конкуренция, то
был бы интерес у учеников грызть знания, а так
нафиг это им надо, всё равно не прорвёшься.
Эти специалисты – будущее страны, вот и подумайте
какое оно – это будущее.
А почему не проводят настоящие свободные честные
” Умники и умницы”? Надо вернуть молодёжь в
библиотеки, в читальные залы – а сейчас вместо
этого посиделки в кафе.
А яке керівництво?
Ставленик люстрованого Бауера Білянін із дружиною в керівництві інституту. Лиш в освіті таке може бути щоб в адміністрації школи, садка, методичного кабінету чи того ж інституту післядипломної освіти працювали родичі. Якщо добре копнути то в інституті дуже багацько родинних зв’язків…
Про олімпіади – чиста правда. Хабарництво починається на районному рівні, на обласному ставки збільшуються. Цьому потурають методичні кабінети, які мали б сприяти рядовому вчителю у його роботі. Натомість ще одні перевіряльники, які люблять неофіційні “заохочення”, плодять бюрократію і реальної користі не приносять.
Ви б спитали у рядових вчителів як проходять курси підвищення кваліфікації. Не заплатиш данину керівнику групи, з якої той має занести частку директору інституту, не пройдеш ніяких курсів і не атестуєшся. Ще й перевірку на свою школу накличеш.
І взагалі в кожному обласному центрі України є педінститут, чи факультет, чи навіть ВУЗ, який готує педагогічні кадри. То чому при ньому не можна зробити кафедру, відділення чи навіть той самий інститут післядипломної перепідготовки. Все ж у вишах викладацький склад краще буде, чим набрані за хабарі і по знайомству працівники інституту післядипломної освіти із сумнівною освітою, без наукових звань і педагогічного досвіду.
Вчитель правий, знає роботу зсередини.
п-сец. Ни стыда, ни совести
Даже дети страдают от коррупции. Куда дальше?
Взагалі-то університет зараз також не далеко втік від цього, там також процвітає корупція. І родинні звязки в 3 покоління. І взагалі, я не згідна з тим, що зараз наукове звання відповідає реальним знанням викладачів. Особливо це стосується молодих викладачів, а деякі взагалі студентів ледь не за бидло рахують, принижують, або ставлять в такі умови, що як не заплатиш то й не здаш. Тому тут неможна обєктивно поставитися до цієї ситуації.
Просто не совсем понятно: ЗАЧЕМ все эти кульбиты с олимпиадами? Учителя знают, кто чего стоит, ученики – знают, раздающие места – тоже знают. Кто кого обманывает и, главное, зачем! Только потешить амбиции? К великой украинской грязи готовят с детства?
Стосовно того, що у більшості вишів викладають липові науковці, які купили собі кандидатські і докторські дисертації – це доконаний факт. Як може випускник вишу одразу викладати і через рік-два вже кандидат наук? Що він може дати студенту, не маючи жодного практичного досвіду? Ото читає студентам підручники. Мені доводилося читати окремі дисертації – скачано з інтернету, переписано з інших робіт і жодного наукового дослідження реальної практики. Йдеться, звичайно, про гуманітарні науки.