Депутат Андрій Шалєєв про єдиний електронний квиток у Чернівцях
Спілкувалася Альона Чорна
Депутатом міськради замість Олексія Каспрука став Андрій Шалєєв, який здобув перемогу на повторних виборах 26 жовтня 2014 р., в одномандатному мажоритарному виборчому окрузі № 17. Зокрема депутат хоче запровадити у Чернівцях єдиний електронний квиток на проїзд у громадському транспорті. Отож цікавлюся, як він думає це втілювати в життя, хто підтримує цю ідею і де ж переймати досвід?
– В Рівному активно обговорюється питання про єдиний електронний квиток. Інші міста також всерйоз займаються вирішенням цього питання. А чи можна реалізувати такий проект у Чернівцях?
Насправді це не проект, а досвід у багатьох містах світу, де є один електронний проїзний. Які переваги і які мінуси. Напевно, на сьогоднішній день є один мінус – потрібно людей навчити. Щодо переваг. Давайте порахуємо..
- Це будуть прозорі перевезення. Ми будемо чітко знати, який маршрут скільки перевіз людей. В якому місці була оплата за цей маршрут. Можна визначати рентабельність всіх маршрутів, трафік людей. З цього будуть відповідно – податки. Тому що це буде відкрита інформація. Якщо перевізник на сьогодні сплачує єдиний податок, то ми будемо бачити скільки він дійсно перевіз людей.
- По-друге, це буде вигідно самим перевізникам. Вони будуть фіксувати певний заробіток і вже від чогось відштовхуватися, планувати. Це буде вигідно і щодо пільговиків. Тому що зараз кричать: давайте адресну допомогу. І що дамо адресну допомогу грошима?. Ви впевнені, що ці гроші підуть на це? Ні. А якщо на картку відрахуємо певну кількість поїздок, яку людина має проїхати? І не більше і не менше.
Проблема в чому? В технічному проектуванню. Але це не проблема, а задача, яку потрібно вирішити. Пошуки інвестора. Я думаю, це буде легко, тому що дуже багато компаній, які захочуть обслуговувати даний напрямок і вкласти гроші в обслуговування. Ну і технічне забезпечення. Це буде постійно в он-лайн-режимі. Тобто кожен з перевізників буде бачити скільки його маршрутка перевезла на сьогоднішній день пасажирів. Скільки пільговиків. Також необхідно буде встановити на кожні двері в транспорті спеціальне обладнання, яке рахуватиме кількість пасажирів. Якщо зараз водій кричить, що там двоє людей не передали за проїзд, то при введенні електронного квитка йому буде легше. Він бачитиме кількість людей, хто оплатив проїзд. Тому що йому ж потрібно буде заповнити звіт. Згідно норм.
Основне що ми виграємо – це безпека. Водії будуть повністю звільнені від грошей. Стабільність. Людина матиме на карточці гроші. І контроль.
– Тобто пасажир кожного місяця буде поповнювати картку (проїзний) на певну суму?
Так. Тут є певна технічна сторона. Згідно законодавства, коли людина проїжджає в якомусь виді транспорті їй потрібно дати квиток. І відповідно кожен транспортний засіб має бути обладнаний певним магнітним зчитувачем, який буде при поїздці видавати квиток цій людині. Але необхідна буде система контролерів, які перевірятимуть квитки. В разі відсутності штрафи. І це потрібно. Тому що на сьогодні ми не можемо перевірити ні одне, ні друге, ні третє.
– А хто цього хоче?
Ми хочемо. Громада цього хоче.
– А як перевізники до цього ставляться?
Давайте розділимо: сервісні служби, які обслуговують життя міста і заробляють на цьому і місто, яке обслуговує своїх громадян. Міська рада. Відповідно, як би ви не хотіли, задоволених не буде завжди. На сьогоднішній день є міська рада, є міська влада, яка має контролювати повністю життєдіяльність цього міста.
– Мер Чернівців знає про таку перспективну ідею? Що він думає про електронний квиток?
Зверталися до мера. Йому це теж досить цікаво.
– Будуть якісь громадські слухання? Зустрічі з перевізниками?
З перевізниками будемо зустрічатися, обговорювати. Громадські слухання…. Ну прийдуть 50 людей, яким буде цікаво. А ще 150, яким дадуть кошти і вони будуть кричати що це не цікаво. Вивчення громадської думки, це гарно. Але давайте рахувати те,що вигідно для міста. Те що веде нас вперед.
– Скільки часу необхідно для введення електронного квитка?
Насправді такі рішення робляться за пів року. Менше навіть. Головне бути готовим приймати рішення. А в нас же бюрократія. Нам треба винести на сесію. Нам треба за 20 днів опублікувати. Потім треба всіх підготувати. Підготувати термінали. Але давайте спочатку визначимо на сесії міської ради, чи нам потрібно це. Чи ми хочемо цього. Якщо я хочу, ви хочете, а ще 46 депутатів не будуть цього хотіти. То що ми зможемо робити? Скажемо: «Дякуємо за розвиток нашого міста» й будемо чекати наступний склад міської ради, який буде більш хотіти розвитку нашого міста.
– Як проходить депутатська діяльність? Що здивувало, можливо? Поділіться враженнями.
Враження дуже багато. Таке відчуття, що депутату потрібно бути спеціалістом у всьому. Починаючи від юридичних питань, закінчуючи земельним, пенсійним законодавством.
– Над чим зараз працюєте?
От ви бачите. Крім цього багато інших справ: «ГіперБуд», забудова. Питання паркування в місті. Було зроблено багато звернень в ДАІ щодо місць парковки. Біля «Формаркету» вже почали працювати, тому що там неможливо сісти в маршрутку. Тільки таксисти, таксисти, таксисти. Порушення правил. Було дано звернення в ДАІ. Теж саме звернення щодо вулиці Шухевича, де треба упорядкувати парковку. І ще багато інших завдань.
.
Коментарі
Ідеї ідеями. Але чіткого механізму нема. Треба їхати в Європу, питати як це зробити. А так тільки на словах
Ну так Каспрук приедет и расскажет как с этим в США!
Перспективная идея! Шалееву удачи!
Каспруку ця ідея не на руку. Тому тяжко тобі буде, Андрію!
Видко, депутат хоче працювати , допомагайте йому , люди.
давно пора сделать электронный билет, надоело передавать через всю маршрутку, а иногда и сдачи не дождешься
люди завжди проти підняття тарифів це природньо адже електронний квиток має обслуговувати якась фірма і це +5о коп до тарифу
Було б круто! Нам дуже потрібен єдиний квиток!
Бачите, депутат сам на машинці їде, але про нас не забуває… Хароша ідея, згоден
Ідея дуже хороша. Спочатку нехай сам депутат поїздить в переповнених маршрутках, продумає місця розташування зчитуючого пристрою, його впровадження, вартість обслуговуючої компанії, вплив постійоного короткохвильового випромінювання і т.д. Потім нехай депутат відкине свій піар, бажання красуватись на публіці та піддакування Бешлею а потім видасть на гора РЕАЛЬНІ пропозиції. Ховаючись за словами “завжди знайдуться не вдоволені, прийдуть підкуплені, байдужі тощо” призведе до проштовхування лобістських інтересів певних кругів. Так що спочатку нехай депутат все пропише, порахує, врахує інтереси громади, полишить свій автомобіль, взамін на громадський транспорт, а потім говорить про якісь зміни.
Якщо всі покинуть свої автомобілі, то в маршрутках
не вистачить місця. Щоб все підрахувати,
не обовязково це робити, а треба вивчити
досвід тих , у кого це вже впроваджено.
Удачі куклоірду Продану!)
Удачі всім нам . бо всі ми в одному човні,
добре , щоб він був непотопляємий.
Гідна заміна Каспруку