Блог Надії Вірної: кому давали гроші кандидати?
Надія Бабинська(Вірна) опублікувала на офіційній сторінці ОПОРА блог, де повідомила про дослідження, куди пішли рекламні гроші кандидатів.
Кандидати в народні депутати в округах Чернівецької області в районах здебільшого використовували газети для розміщення агітації, а в Чернівцях – телебачення. Такі висновки можна зробити, проаналізувавши остаточні фінансові звіти про надходження та витрати коштів виборчих фондів кандидатів-мажоритарників Чернівецької області в розрізі витрат на використання ЗМІ в передвиборчій агітації.
Витрати кандидатів різнились від округу, в котрому вони балотувались. Зокрема, в 201 окрузі (м. Чернівці) більшість кандидатів вирішили акцентувати увагу на телебаченні. Якщо візьмемо для аналізу трійку лідерів –Наталію Якимчук, Миколу Федорука та Віталія Михайлішина, то за телеефіри вони сплатили 328 743 грн. Витрати в них на розміщення агітаційних матеріалів в друкованих виданнях поступились навіть витратам на радіо (62 960 грн. проти 123 967 грн.) Переможець виборчих перегонів Микола Федорук найбільше витратив коштів якраз на рекламу на телебаченні.
Кардинально протилежна картина в 202 виборчому окрузі (м. Сторожинець). Зважаючи, що до меж округу входять переважно села, кандидати рекламувались переважно в друкованих ЗМІ. Для аналізу я взяла четвірку лідерів, з тих, хто здав звіти, – Івана Рибака, Олександра Фищука, Георгія Філіпчука та Андрія Маковея. Отож, практично всі використали найбільше коштів на рекламу в газетах – 417 799 грн., 30 703 – на рекламу на радіо та 88 554 – на рекламу на телебаченні. Переможець на цих виборах Іван Рибак більше половини коштів витратив саме на рекламу в друкованих ЗМІ. Як я вже зазначала, це пов’язане зі специфікою районів області. Тут великими накладами виходять районні газети (більше 4-5 тисяч примірників щотижня).
Подібна ситуація й в 203 окрузі (м. Новоселиця). Правда, тут можна констатувати, що кандидат Іван Семенюк, який найбільше «світився» на телеекранах та в газетах, програв Григорію Тімішу, який на виборчу кампанію офіційно витратив в 10 разів менше. Зокрема, тільки на рекламу в газетах Іван Семенюквитратив більше 400 тисяч гривень (Григорій Тіміш – більше 36 тисяч). Загалом всі лідери перегонів найбільше витратили на рекламу в друкованих ЗМІ (567 997 грн.), на рекламу на ТБ пішло 94 599 грн., на радіо – 29 593 грн.
Найбільші витрати на оплату ефіру на телебаченні зафіксовані в 204 виборчому окрузі (м. Хотин). Тут кандидатВолодимир Куліш одним траншем в більш як 2,6 мільйони гривень оплатив ефір на Новому каналі. Невідомо наразі, чи взагалі він рекламував свою кандидатуру там, а чи це було вкидання коштів на рекламу політичної партії Блоку Петра Порошенка, від котрого він балотувався. До речі, фінансування агітації партії з коштів фонду кандидата заборонено Законом “Про вибори народних депутатів України”.
Однак і це не допомогло Володимиру Кулішу виграти вибори. Перемогу здобув Максим Бурбак, який майже порівну розділив ресурси на телевізійну та газетну рекламу. Загалом ж, кандидати в 204 окрузі, якщо забрати тих незрозумілих 2,6 мільйони грн. на Новий канал, найбільше витратились, як і попередніх округах, на оплату реклами в друкованих ЗМІ – 770 711 грн , на оплату ефірів на телебаченні пішло 137 336 грн, на рекламу на радіо – 103 869 грн.
Як висновок, можна констатувати, що кандидати в округах, де переважає сільське населення, більше робили ставку на рекламу в газетах, аніж в інших ЗМІ. Це може свідчити про те, що штаби кандидатів вважають таку рекламу дієвішою, або ж просто дешевшою. Взагалі не покривається ні звітністю, ні аналізом розміщення реклами в інтернет-ЗМІ. Тому важко говорити, наскільки популярним є цей вид ЗМІ серед кандидатів та штабів.
В фінансових звітах відсутня така стаття витрат, як використання інтернет-ЗМІ. Радше винятком, аніж правилом, є включення до звітності кандидатом по 204 округу Василем Козаком проплату ТОВ Буковинська правда (однойменний сайт) 3 900 грн. (гроші пройшли за кодами «Публікація агітаційних матеріалів у друкованих ЗМІ» та «Інші витрати на передвиборну агітацію»). Також через код «Інші витрати на передвиборчу агітацію» було перераховано з виборчого фонду кандидата в 203 окрузі Григорія Тіміша 3 тисячі гривень для ФОП Зарайський С.А. (сайт БукІнфо).
Хочу наголосити, що ці дані не є абсолютними і радше показують тенденції. Адже з 59 кандидатів остаточні звіти надали тільки 22.
Надія Вірна
Коментарі
Якщо кандидати витрачають такі кошти, значить в цій країні ще щось залежить від людей?
…перемагають не люди , а гроші Ці гроші будуть щось робити для грошей , а не для людей.
Не тратьте , кумо, сили, спускайтеся на дно.
Це примітивний бухгалтерський звіт, а не журналістське дослідження. Надійці аби шо казати. А от коли постало таки справді її питання і як журналістки, і як опОрівки, то вона, сараку, одразу у кущі – невідомо їй, бачте, що ж там на якомусь центральному каналі рекламував Куліш мало не за три мільйони, себе чи партію? Нещастя.
100 пудово! примітив
то Надія “Вірна” в миру Надія Бабинська БЛОГЕР? а воно всюди себе називає журналістом 🙂 цікаво де оце працює в штаті чи на позаштатній основі Надія “Вірна” чи Надія Бабинська і де сплачує податки ?
Надюша напиши адрес роботодався де зарпплату отримуєш і податки платиш,щоб активісти та громада міста змогла запит на ВІРНУ адресу відіслати про те скільки користі з тебе і податків держава маж )))
чи ти і справді як люди кажут є БОМЖ БЕРОБІТНИЙ який тільки бла-бла-бла , а жодної копійчини від твоєї “роботи” держава не отримала ? 🙂 🙂 🙂
оце ГАНЬБА!!!
кулявлобна підстилка, от хто така Надія Бабинська !
з ОПОРИ зробила жжжОПОРу )))
за бомбони вдавиться сцука і маму рідну продасть, брехлива і гнила
Як вам фразочка “взагалі не покривається аналізом розміщення політреклами в інтернет-ЗМІ”? Дєвочка Надя, наші обласні, тобто чернівецькі, інтернет-ЗМІ давно і густо вкриті таким аналізом, що тільки дурепи тіпа тебе його не бачать. Штаби на цих виборах і до них ставили сайти в потрібні їм пози і позиції за давно обумовленими розцінками, послугами і пільгами аж гай шумів. Да-а, Кобевко з Надєй явно не допрацював!
Набомбонив брехливий Кобевко в часі джинси по самі яйка суч@ні 🙂 ! Так дослідили і видали народу )))) бомбонно Педріло з лжешлюхами кулявлобними ХЕР_ой)))))
І ще, Погоджуюсь з Василем, Бабинська то кулявлобна підстилка
Від цієї прихлібали сексота і ЕГБіста Фе….) , як то кажуть ” багато шуму із нічого”)))) Бабинська то банальна затичка кулявлобів, такий собі презерватив який використають і викинуть