Газета Верховної ради про залізничну мафію та неможливість придбати квитки на потяг
17.07.2013
Газета Верховної Ради ” Голос України” звертає увагу на проблему, яка, здавалося б, кілька років тому була вже вирішена
— Доброго дня, підкажіть, будь ласка, чи можу я придбати білет до Криму? — На жаль, білетів немає. Щоб поїхати на Південний берег, квитки потрібно було купувати ще навесні, тож приходьте восени. Таку розмову сьогодні можна почути біля всіх кас столичного вокзалу, до того ж неважливо, їдете ви до Сімферополя чи до Харкова, чи в іншому популярному напрямку — в дефіциті майже все!
Утім, якщо почекати біля кас хвилин 20, то до вас підійде чоловік і запропонує квиток до будь-якого міста, але відповідно — за більшу ціну.
Саме за такою схемою придбала білет до Севастополя жителька Києва Аліна. Дівчина розповідає, що хоча відпочинок планувала давно, конкретні дати дізналася лише днями. Приїхала на вокзал і почула стару пісню касирів про відсутність місць за потрібним напрямком. «Я підходила і в довідкову службу, і до працівників залізниці, і навіть до головного адміністратора, але всі відповідали одне. Раптом якийсь чоловік, представившись Антоном, сказав, що може мені допомогти. Проте якщо в касі я могла купити білет за 100 гривень, то тут мені запропонували за 400. Потрібно було лише дати паспортні дані і через 15 хвилин іменний квиток був у мене на руках», — сказала Аліна.
Проблема купівлі квитків, за словами Григорія Спектора, редактора транспортного бюлетеня «Транспрес», виникає не вперше, але розв’язати її ніяк не вдається.
Причин такої ситуації — декілька, зазначає експерт. «По-перше, непрозорість функціонування системи бронювання квитків. Якщо простежити, то всі квитки за добу можуть бути уже заброньованими. Але хто їх так швидко скуповує? Спекулянти! І ці люди нічого не бояться, адже закон України не регулює такого бізнесу, їм потрібно лише мати зв’язки серед працівників Укрзалізниці. По-друге, існує теорія, що українська залізниця не дає прибутку і навіть не може покрити власне обслуговування. Якщо це так, то давайте залучати міжнародні інститути, але через закритість і непрозорість залізничного сектора інвестори не можуть довірити свої вклади», — наголошує Г. Спектор.
Натомість Ільдар Газізуллін, директор економічних програм Інституту публічної політики, зазначає, що Укрзалізниця потребує реформи. Суть її, за словами експерта, полягатиме у підвищенні тарифів на квитки залежно від витрат залізниці. Це, на його думку, вирішить питання і з квитками, і з обслуговуванням вагонів, і з закупівлею нових поїздів. Найпершими це відчують пасажири приміських сполучень, додає І. Газізуллін.
|
Щоб додати фото у коментар, необхідно в текст вставити ссилку на фото.
Залишити відповідь