Чернівецькій аеропорт буде приймати лише перелітних птахів
Мильна опера під назвою «Страх і ненависть в Чернівецькому аеропорту», схоже, добігає свого фіналу. Щоправда, чернівчанам, у яких ще жевріла надія колись політати, навряд чи варто розраховувати на хеппі-енд. Принаймні, вчорашні збори трудового колективу на яких був присутній Олексій Каспрук залишили чимало сумнівів з приводу того, чи з’явиться колись світло в кінці злітно-посадкової смуги.
Олексій Павлович хоч і не випромінював притаманного йому оптимізму, але із впертістю іграшки, що заводиться, повторював, що місто повинно підтримувати аеропорт.
«Моя позиція не міняється. Сучасне європейське місто без аеропорту перетворюється на периферію. Іншого шляху, як підтримувати аеропорт з міського бюджету я не бачу. Аеропорт має стати планово-збитковим підприємством, яким, по суті, зараз і є».
На перший погляд, нібито, все логічно. Минулого року летовище мало майже 2 мільйони гривень збитків, які могли бути ще більшими, якби не 3 мільйони допомоги від «Калинівського ринку» і 4,5 мільйони – від міської ради. Вже зараз борги підприємства по зарплаті перевалили за 2 мільйони. І це при тому, що основна частина колективу працює на 50% ставки.
Тому не дивно, що на сесії міської ради 31 березня депутати планують виділити на аеропорт 5 мільйонів, бо за логікою Каспрука іншого виходу не має. Хоча, складається враження, що не сильно він той вихід і шукав.
Як справедливо зауважив депутат міської ради Анатолій Чесанов, можна виділити 5 мільйонів, потім 10 мільйонів, але це не врятує летовище від неминучого краху. Тому що проблему аеропорту треба вирішувати комплексно, а не разовими фінансовими ін’єкціями.
Але для Каспрука аеропорт в пріоритеті лише на словах. Бо, майже, за два роки свого мерства він так і не зміг домовитися хоча б з одним авіаперевізником про регулярні рейси з Чернівців хоча б кудись.
Як наслідок, різке падіння кількості прийнятих аеропортом літаків, починаючи з 2010 року. Єдиний сплеск був у 2012 році, коли тодішній секретар міської ради Віталій Михайлішин домовився про регулярний рейс на Київ.
Тепер і цього не має.
За словами директора аеропорту Бориса Морського більшість авіаперевізників відмовляються співпрацювати з нашим аеропортом через те, що злітно-посадкова смуга не в стані приймати їхні літаки. Бо, виявляється, ті ремонтні роботи які там проводили це не реконструкція, а щось інше. І на це «інше» у 2014 році було виділено 6 мільйонів гривень, а Каспрук тоді розпинався, що з регулярними рейсами все у нас буде ОК.
Насправді ж, для того, щоб КП «Міжнародний аеропорт «Чернівці» було не просто вивіскою необхідно віднайти достатньо великі кошти.
«Я порахував, що в ідеалі нам потрібно 190 мільйонів гривень, з яких 120 треба вкласти в реконструкцію смуги», – зазначає Володимир Морський.
Очевидно, що місто не в стані виділити летовищу такі гроші за один раз. Тому треба шукати інвесторів. Це зрозуміли в Івано-Франківську і передали свій аеропорт в концесію. Як наслідок, з сусіднього обласного центру тепер можна навіть полетіти у країну, де багато диких мавп (запускається рейс Івано-Франківськ – Сан-Паулу). До Стамбулу і назад з Франківська можна долетіти всього за 80 євро. А з чернівецького аеропорту хіба що безкоштовно пішки до Чагра дійти.
У керманичів Ратуші не має стратегічно бачення розвитку аеропорту. Каспрук здобуває прихильність трудового колективу летовища дешевим популізмом проте, що хтось хоче його знищити, що треба виділяти на нього гроші з бюджету дрібними порціями, бо він зникне з мапи міста.
Хоча, насправді зникне він зовсім не через це. Утримання чернівецької філії «Украероруху» обходиться цій структурі в 13 мільйонів гривень. І от вчора на зборах їх працівник повідомив, що коли до кінця року не буде регулярних рейсів, то філію розформують, а частину дорого вартісного обладнання демонтують.
І з ким би після цього не домовлявся Каспрук, без диспетчерів та обладнання Чернівецькій аеропорт зможе приймати хіба що перелітних птахів…
Захар Подкидишев
Коментарі
гарно порахував Морський, іменно 190 млн грн. не більше і не менше
контрабаснібурбаптахи
Всё потихонечку идёт к тому, что скоро передвигаться будем экологически чистым гужевым транспортом.
Ау провокатори!!! А ну розкажіть як при Міхайлішині працював аеропорт??? Скільки здійснено було авіарейсів? Також розкажіть скільки було витрачено та вкрадено грошей чи “генієм”?